۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
لزوم استفاده از ظرفیت رمز ارزها برای تسهیل تجارت
دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت رمز ارزها برای تسهیل تجارت

فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مخالف این هستیم که رمز ارز بخشی از پول رایج کشور باشد، اما باید از ظرفیت‌های آن در تسهیل تجارت و گردش پولی استفاده شود.

به گزارش بازار، سیدابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه رونمایی از مرکز مانیتورینگ خدمات دیجیتال پایه همراه اول در جمع خبرنگاران، گفت: رمز ارز مدیریت شده در داخل کشور مورد تایید ماست و معتقدیم این کار می‌تواند مفید باشد چرا که نوعی صادرات انرژی و فعال شدن بخشی از اقتصاد کشور است، اما این که بیت کوین بخواهد بعنوان بخشی از پول رایج کشور باشد یا اینکه ذخیره دارایی و مالی کشور شود، مخالفیم.

وی افزود: از ظرفیت رمز ارزها باید استفاده کنیم و در تسهیل تجارت، گردش پولی و کاهش هزینه‌های مالی در کشور می‌تواند مفید باشد، اما اینکه بخواهد بخش بزرگی از ثروت کشور را به صورت منجمد شده در یک امر مجازی به خود اختصاص دهد قطعا موافق نیستیم و حداقل این است که تسهیل نمی‌کنیم.

فیروزآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اخذ تعرفه نیم بها برای استفاده کنندگان از پیام رسان‌های داخلی اجرا نمی‌شود؟ افزود: در کمیسیون مربوطه در حال تهیه مدل اقتصادی تولید کنندگان محتوا و سکوهای نشر محتوا هستیم که مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی گفت: البته ساترا هم در این باره، مواردی را مطرح کرد و از ما خواست که اجازه دهیم در این مطلب ورود کنند که گفتیم رسیدگی شود که اگر موردی هست رفع و رجوع صورت گیرد.

فیروزآبادی گفت: آنچه که مصوب شورای عالی فضای مجازی است باید رعایت و پیاده سازی شود، اما مصوبه شورای عالی در این خصوص کلی است و در حال نوشتن مقررات هستیم و جزئیات را استخراج کردیم که پس از نهایی شدن جزئیات، با دقت بیشتری اعمال سیاست خواهیم کرد.

وی افزود: البته تاکنون هم وزارت ارتباطات و هم ساترا ورود پیدا کرده اند که امیدواریم این دو دستگاه کار خود را به درستی انجام دهند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این شورا چه نظری در خصوص استخراج رمز ارز دارد؟ گفت: شورا در این باره ورودی نداشته، اما مرکز ملی فضای مجازی ورود کرده است و ما در جلساتی که در شورای اقتصاد بود، هماهنگی‌های لازم را داشتیم.

کد خبر: ۷۷٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha