۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
نیاز مردم به مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده مرتفع می شود
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت خبر داد:

نیاز مردم به مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده مرتفع می شود

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال اجرای انضباط در بحث توزیع محلول ها و ژل های ضدعفونی کننده در بازار هستیم و حتما نیاز مردم به مواد ضدعفونی کننده مرتفع می شود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در جریان بازدید از کارخانه های تولیدکننده محلول و ژل ضدعفونی کننده مستقر در شهرک های صنعتی بهارستان و اشتهارد در استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: با همراهی حوزه معاونت هماهنگی و نظارت فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور و همچنین مدیرکل امور دارو سازمان غذا و داروی کشور این بازدید انجام شده است تا مسائل شرکت های تولیدی در این زمینه، حجم تولید و شیفت کاری در این کارخانه ها از نزدیک رصد شود.

وی با اشاره به اینکه اطمینان از حوزه تولید در این عرصه در بازدید از واحدهای تولیدی در البرز مدنظر قرار داده شده است، ادامه داد: در خصوص توزیع محلول ها و ژل های ضدعفونی کننده واحدهای تولیدی مسولیت با سازمان غذا و دارو و شرکت های پخش دارو زیر نظر آن سازمان است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در راستای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده، سازمان غذا و دارو از طریق صدور حواله هایی این مواد اولیه را که عمدتا الکل است برای این شرکت ها فراهم کرده و تحویل آنها می دهد.

وی گفت: بحث صدور حواله برای تحویل مواد اولیه از جمله الکل در این شرکت ها که نیاز تولیدشان است توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود؛ اما در بحث توزیع تولیدات نیز باید محصولات تولیدی به شرکت های پخش کننده ای که مورد نظر سازمان غذا و دارو است تحویل داده شود و این مورد برای توزیع در استان و ارسال به سایر نقاط کشور اعمال می شود.

صادقی نیارکی در خصوص اقداماتی که برای رفع مشکلات کارخانه های تولیدی مواد ضدعفونی کننده از جمله ژل و محلول مدنظر است، افزود: در این مورد صادارت الکل را ممنوع کرده ایم و همچنین تعرفه واردات الکل را به ۵ درصد کاهش داده ایم تا واردات تحت نظارت سازمان غذا و دارو صورت گرفته و سهم هر واحد تولیدی برای دریافت این مهم مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی ارایشی و بهداشتی که در زمینه تولید ژل ضدعفونی کننده دست کار می کنند، متولی توزیع مواد اولیه به این واحدها طبق نظر سازمان غذا و دارو، تشکل و تعیین شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص متوازن کردن سطح عرضه و تقاضا محلول ها و ژل های ضدعفونی کننده در کشور با توجه به شرایطی که تقاضای مردم به این موارد افزایش چشمگیری داشته است، توضیح داد: با تصمیمات اتخاذ شده در این رابطه به دنبال اجرای انضباط در بحث توزیع محلول ها و ژل های ضدعفونی کننده در بازار هستیم؛ وقتی این انضباط در تولید با کنترل ورودی ها و خروجی ها صورت گیرد به یقین عرضه منظم روزانه در بازار را خواهیم داشت که به کاهش تقاضا منجر خواهد شد.

وی در پایان گفت: به یقین در توزیع مواد ضدعفونی کننده اعم از محلول و ژل با مکانیسمی که در حوزه تامین مواد اولیه و در ادامه اتصال این مواد اولیه به تولید کننده ها و همچنین توزیع تولیدات در شبکه مشخص مدنظر قرار داده شده است، تقاضای مردمی در خصوص تامین این مواد بهداشتی ان شاالله به زودی مرتفع خواهد شد.

کد خبر: ۷٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha