۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶
کف حقوق کارگران باید به اندازه حقوق کارمندان شود| دولت در تعیین دستمزد دخالت نکند
نماینده مردم نجف آباد در مجلس در گفتگو با بازار:

کف حقوق کارگران باید به اندازه حقوق کارمندان شود| دولت در تعیین دستمزد دخالت نکند

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کف حقوق کارمندان خیلی بیشتر از حقوق کارگران است؛ بنابراین حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان را باید هم تراز کنیم و سالیانه افزایش حقوق را مدنظر قرار دهیم.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به مبحث افزایش حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ گفت: کف حقوق کارگران باید همانند کف حقوق کارمندان باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر کف حقوق کارمندان بیشتر از حقوق کارگران است؛ بنابراین حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان را باید هم تراز کنیم و سالیانه افزایش حقوق را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت نباید در جلسات تعیین حقوق و دستمزد دخالتی داشته باشد چراکه دولت به هر سمتی اشاره داشته باشد شرایط به نفع آن سمت خواهد بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به واقع نقش دولت در تعیین حقوق و دستمزد کارگران مهم است و باید دقت لازم در این مسئله وجود داشته باشد.

ابوترابی تاکید کرد: تاکنون دولت در زمینه تعیین حقوق و دستمزد کارگران به خوبی عمل نکرده است و با این اوصاف باید دقت بیشتری در این زمینه صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در حال کارگران با مشکلات معیشتی زیادی مواجه هستند،اظهارداشت: باید مشکلات و نیازهای معیشتی کارگران به درستی شناسایی شده تا مناسب ترین دستمزد برای کارگران مدنظرقرار گیرد.

این در حالی است که به ادعای برخی رسانه ها امروز (هفدهم اسفند) بازنشستگان کارگری با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی نسبت به وضع نامناسب معیشتی خود اعتراض کردند.

حاضران در تجمع، خواستار افزایش مزد و مستمری به اندازه سبد معیشت خانوار و هزینه‌های زندگی شدند و اعلام کردند در جلسه فردا عصرِ شورایعالی کار، بایستی به الزامات قانونی در تعیین مزد و مستمری توجه شود.

تجمع‌کنندگان، خواسته‌های دیگری نیز مطرح کردند؛ اولویت همسان‌سازی برای بازنشستگان ۹۹، شروع دور جدیدی از همسان‌سازی در سال جاری، رفع تبعیض میان بازنشستگان صندوق‌های مختلف و ارائه خدمات درمانی رایگان و مکفی. آنها همچنین خواستار برقراری حق مشارکت در تعیین سرنوشت شدند و اعلام کردند بایستی نمایندگان واقعی بازنشستگان در اداره تامین اجتماعی نقش داشته باشند.

براساس اطلاعات رسیده، این تجمع در تهران، کرمانشاه، تبریز، مشهد و برخی شهرهای دیگر کشور از ساعت ۱۰:۳۰ روز ۱۷ اسفند برگزار شده است.

کد خبر: ۷۷٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha