۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
۴۵۰ تُن میوه در سردخانه قم ذخیره شد/ ورود ۱۹۰۰ تن روغن خوراکی
برای توزیع در عید؛

۴۵۰ تُن میوه در سردخانه قم ذخیره شد/ ورود ۱۹۰۰ تن روغن خوراکی

قم- پروان، معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۴۵۰ تُن میوه شب عید شامل ۳۰۰ تُن پرتقال و ۱۵۰ تُن سیب در سردخانه قم ذخیره سازی شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، امیر حسین پروان از ذخیره ۴۵۰ تُن میوه برای شب عید در قم خبر داد و اظهار داشت: میوه‌های ذخیره شده در سردخانه‌های قم از هفته آخر اسفند در ۲۵ چادر در سطح شهر بین مردم توزیع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کار انتقال این میوه‌ها به سردخانه رو به اتمام است، افزود: پرتقال‌ها از استان مازندران و سیب‌ها نیز از استان آذربایجان غربی توسط مباشر خریداری شده و مردم نگران میوه شب عید خود نباشند.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه این میوه‌ها براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت  پنج تا ۱۰ درصد پایین‌تر از کف قیمت در میوه فروشی‌ها عرضه می‌شود، افزود: احتمالا در امسال کارگروه تنظیم بازار ملی قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری را تعیین می‌کند و این اقلام در سراسر کشور به صورت تک نرخی توزیع می‌شود.

وی در ادامه به حل مشکل کمبود روغن مصرفی خانوار نیز اشاره و بیان کرد: سرانه مصرف استان حدود هزار و ۹۰۰ تُن در ماه است و به همین میزان نیز روغن مایع و سرخ کردنی وارد استان خواهد شد.

کد خبر: ۷۷٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha