۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
بازار آهن در خوابی عمیق

بازار آهن در خوابی عمیق

آنچنان که در بازار ارز شاهد نوسان هستیم فعالان بازار فولاد و خریداران در سردرگمی به سر می برند با وجود این که ایام سال جدید در پیش است این بازار همچنان با رکود همراه است و خریداران از خرید آهن آلات عقب نشینی کرده اند.

به گزراش بازار به نقل از آهن پرایس، در بازار آهن و فولاد در اولین روز از هفته شاهد ثبات نسبی و گاها کاهش نرخ محصولات بودیم که بیشتر تولیدکنندگان نرخ های محصولات نهایی خود را نسبت به پنجشنبه ثابت نگه داشتند ولی در حوزه نبشی و ناودانی با کاهش قیمت از سوی تولیدکنندگان بودیم و اما در روز گذشته بازار ارز با روند نزولی همراه بوده است و نرخ دلار نقدی در بازار آزاد با کاهش ۲۵۰ تومان به ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. همچنین نرخ فروش اسکناس دلار روی تابلوی صرافی ملی هم نسبت به عصر پنجشنبه ۳۲۰ تومان کمتر شد و با رقم ۲۴ هزار و ۳۴۰ تومان اعلام شد.
 
در بازار فولاد نیز همانطور که شاهد ثبات قیمتی از سوی تولیدکنندگان، در اعلامی های قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن بودیم در این بین گاها دیده شده که بنگاهداران به خریداران واقعی تخفیف های ویژه لحاظ کرده و آنچنان که به نظر می رسد سیگنال های مثبتی از انتظارات کاهشی مجددا به بازار فولاد برگشته است. مهمترین عامل این روند نزولی در بازار فولاد آن است که با اینکه هنوز خبری از آمریکا برای رفع تحریم ها نیست و همچنین با تمدید وضعیت اضطراری آمریکا علیه ایران، برخی منابع اروپایی از احتمال برگزاری مذاکراتی مجدد در آینده نزدیک خبر می ‌دهند و از سوی دیگر، برخی خبرها مثل موافقت کلی آمریکا با آزادسازی منابع دلاری ایران در کره جنوبی، عراق و سایر کشورها تاثیر نسبتا مناسبی روی افت نرخ ارز گذاشته است.

آنچنان که در بازار ارز شاهد نوسان هستیم فعالان بازار فولاد و خریداران در سردرگمی به سر می برند با وجود این که ایام سال جدید در پیش است این بازار همچنان با رکود همراه است و خریداران از خرید آهن آلات عقب نشینی کرده اند و فقط در موارد ضروری کسانی که نیاز مصرفی به محصولات فولادی دارند برای خرید پا پیش می گذارند.  

به هر حال در روز گذشته با توجه به قیمت های اعلامی تولیدکنندگان محصولات فولادی اکثر تولیدکنندگان میلگرد آجدار نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و تعداد اندکی نرخ محصولات خود را بین ۱۰ تا ۱۰۰ تومان کاهش دادند و تعداد بسیار محدودی نیز قیمت های خود را ۵۰ تومان افزایش دادند که محدوده قیمتی میلگرد ۱۴ آجدار در بازار آزاد نیز در کانال ۱۲ هزار و ۳۰۰ تا ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان قرار گرفت.

در روز گذشته عمده تولیدکنندگان تیرآهن نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و بنگاه‌های تهران نیز ثبات نسبی قیمت بیشتر سایزهای تیرآهن ذوبی را اعلام کردند و فقط قیمت سایز ۳۰ تیرآهن این شرکت در بازار تهران بیش از ۱۰۰ هزار تومان نسبت به پنجشنبه کاهش یافت.   اما بیشتر تولیدکنندگان نبشی و ناودانی برخلاف میلگردی‌ها و تیرآهنی‌ها قیمت های خود را کاهش دادند شرکت فولاد ناب تبریز نیز قیمت سایزهای مختلف نبشی خود را بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش داد و نرخ انواع ناودانی‌ اش را نیز ۵۰۰ تومان ارزان‌ تر کرد. همچنین بیشتر تولیدکنندگان قوطی و پروفیل نیز نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و تعداد اندکی از تولیدکنندگان این حوزه نرخ سایزهای مختلف محصولاتشان را نسبت به قیمت‌های اعلامی روز پنجشنبه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند.

کد خبر: ۷۷٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha