۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
تاثیر ویروس کرونا بر مصرف بنزین/ کرونا مصرف بنزین را در استان بوشهر کاهش داد
بازار از بوشهر گزارش می‌دهد،

تاثیر ویروس کرونا بر مصرف بنزین/ کرونا مصرف بنزین را در استان بوشهر کاهش داد

بوشهر- از انتهای بهمن‌ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت‌وآمد شهروندان میزان مصرف بنزین در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، از زمان شیوع ویروس کرونا میزان مصرف بنزین کاهش‌یافته است و اکنون شاهد تقاضای کمتر مالکان خودرو برای سوخت هستیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: مصرف بنزین در ۱۲ روز اول بهمن‌ماه ۹۸، ۲۱ میلیون و ۲۱۶ هزار لیتر بوده است.

مسعود نیک تاج اظهار داشت: مصرف بنزین در ۱۲ روز اول اسفند امسال، ۱۹ میلیون و ۸۶۴ لیتر شده است که این کاهش بر اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا بوده است.

وی بابیان اینکه مصرف نفت گاز در این مدت در استان بوشهر تغییری نداشته است، افزود: مصرف نفت گاز در این مدت ۲۹ میلیون لیتر می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل هیچ تغییری نکرده است.

بر اساس این گزارش، با وجود ابلاغیه شرکت پخش و پالایش در بازدید میدانی خبرنگار بازار، خبری از دستکش‌های یک‌بار مصرف و مواد ضدعفونی‌کننده نیز در بسیاری از جایگاه‌های سوخت استان بوشهر نیست.

طبق اطلاعیه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیرو اطلاعیه‌های وزارت بهداشت در خصوص همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دستکش یک‌بار مصرف و مواد ضدعفونی‌کننده در جایگاه‌های سوخت جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرارگرفته است.

اجازه دریافت هزینه اضافه‌ای بابت سوخت‌گیری از مردم ندارند

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر در این خصوص نیز گفت: هیچ‌یک از جایگاه‌های بنزین و سی‌ان‌جی اجازه ندارند، هزینه اضافه‌ای بابت سوخت‌گیری از مردم دریافت کنند.

نیک تاج افزود: در صورتی که با چنین تخلفی مواجه شدید با شماره ۰۹۶۲۷ تماس گرفته و شماره جایگاه و سنسور را اطلاع دهید.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعیه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیرو اطلاعیه‌های وزارت بهداشت در خصوص همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کلیه یا دستکش یک‌بار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرارگرفته و فرایند سوخت‌گیری و پرداخت بدون دستکش یک‌بار مصرف انجام نشود.

نیک تاج افزود: برای دریافت مواد شوینده مکاتبات با علوم پزشکی استان بوشهر صورت گرفته است ولی کمبود مواجه هستیم و در حد مقدور مواد شوینده تهیه و در اختیار جایگاه‌ها قرار داده‌ایم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: نازل‌ها و صفحه رمز کارت سوخت دیسپنسرها و همچنین اماکن عمومی جایگاه (سرویس بهداشتی و...) مستمراً با مواد مناسب باید ضدعفونی و پایش بهداشتی شود و این طرح تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌های کشور لازم‌الاجرا است.

نیک تاج افزود: با افزایش شیوع بیماری کرونا، در استان بوشهر تمام جایگاه‌های عرضه سوخت به صورت روزانه با محلول ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

کار ضدعفونی و گندزدایی هرروز به صورت مستمر و چندین بار در جایگاه‌های عرضه سوخت این توسط اکیپ‌های مجهز استان انجام می‌شود

وی تصریح کرد: کار ضدعفونی و گندزدایی هرروز به صورت مستمر و چندین بار در جایگاه‌های عرضه سوخت این توسط اکیپ‌های مجهز استان انجام می‌شود.

نیک تاج اضافه کرد: فرآیند سوخت‌گیری نیز توسط کارکنان جایگاه‌ها انجام می‌شود تا مانع آلوده شدن نازل‌ها و گسترش ویروس کرونا شود لذا از مردم می‌خواهیم از دست زدن به نازل‌ها خودداری کرده و این کار را به پمپ‌چی‌ها واگذار کنند تا آلودگی بیشتری ایجاد نشود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: سوخت‌گیری بدون هیچ‌گونه دریافت وجه از اضافی توسط اپراتور انجام می‌شود و افرادی که خود سوخت‌گیری می‌کنند دستکش یک‌بار مصرف است.

انتظار می‌رود با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و نگرانی‌هایی که برای مردم ایجادشده است مسئولین در خصوص رعایت نکات بهداشتی به ویژه در جایگاه‌های سوخت تأمل بیشتری کرده و با اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و بهداشت فردی و اجتماعی زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنند.

کاهش مصرف بنزین متأثر از ویروس کرونا بوده است و به نظر می‌رسد که پس از گذر از شرایط فعلی میزان مصرف کمی افزایش یابد.

کد خبر: ۷٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha