۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
۳۰ واحد صنفی متخلف در قزوین پلمب شد
معاون دادستان قزوین:

۳۰ واحد صنفی متخلف در قزوین پلمب شد

قزوین- معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف و تشکیل پرونده قضائی برای متخلفان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی دادستانی قزوین، علی فولیان اظهار کرد: همانگونه که قبلاً تاکید شده، سلامت عمومی از مصادیق حقوق عامه است و در شرایط حساس فعلی که کرونا ویروس در بیشتر استان‌های کشور انتشار یافته، بحث سلامت و بهداشت عمومی بسیار حائز اهمیت است و همه باید تلاش کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

وی افزود: دستگاه قضائی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیا حقوق عامه در حوزه بهداشت و سلامت عمومی ورود به موقع و جدی داشت و اقدامات مختلفی از جمله ممنوعیت عرضه قلیان، بازدیدهای سرزده از واحدهای عرضه اقلام و لوازم بهداشتی، شناسایی انبارهای احتکار، برخورد بدون اغماض با محتکران و… را در دستور کار دارد و با جدیت دنبال می‌کند.

معاون دادستان مرکز قزوین بیان کرد: متأسفانه علیرغم هشدارهای گذشته، برخی واحدهای صنفی همچنان بدون توجه به ممنوعیت‌ها به فعالیت خود ادامه داده که در بازدیدهای به‌عمل آمده، تعداد ۳۰ واحد صنفی به‌دلیل عرضه قلیان پلمب و برای متخلفان پرونده قضائی تشکیل و همچنین حدود ۵۰۰ آلات و ادوات قلیان جمع‌آوری شد.

فولیان همچنین گفت: در بازدید سرزده از داروخانه‌ها و مراکز عرضه لوازم بهداشتی، یک داروخانه پلمب و پنج داروخانه نیز بدلیل گرانفروشی و احتکار کالا اخطار پلمب دریافت کردند و همچنین مقادیر قابل توجهی از اقلام و لوازم بهداشتی احتکار شده کشف شد که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان عرضه خواهد شد.

این مقام قضائی در قزوین خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک در استان فعال است و بازدیدها و سرکشی‌ها به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی استمرار خواهد داشت و شعب ویژه رسیدگی در دادسرای مرکز استان تعیین شده و مجدداً به واحدهای صنفی هشدار می‌دهیم که در صورت عدم توجه به ممنوعیت‌ها و ادامه فعالیت، برخورد دستگاه قضائی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

معاون دادستان قزوین در پایان هشدار داد: به محض قطعی شدن آرا، حکم صادره و اسامی محتکران اقلام و لوازم بهداشتی را به جامعه اعلام خواهیم کرد.

شهروندان می‌توانند تخلفات این حوزه از جمله گرانفروشی، عدم عرضه و احتکار اقلام و لوازم بهداشتی و… را برای پیگیری از طریق سامانه پیامکی ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به دادستانی اعلام کنند.

کد خبر: ۷٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha