۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی به صورت هوشمندانه مدیریت شود
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی به صورت هوشمندانه مدیریت شود

تبریز- معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص انجام سفرهای نوروزی، گفت: ضروری است سفرهای نوروزی به صورت هوشمندانه مدیریت شود تا وضعیت شیوع کرونا در استان تشدید نشود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جواد رحمتی روز شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر اظهار کرد: براساس اعلام ستاد ملی کرونا سفر به شهرهای زرد ، آبی و سفید در ایام نوروز مانعی ندارد .

وی با بیان اینکه باید معیشت مردم مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد، افزود: به مشکلات هتل داران، رستوران داران، آژانس های مسافرتی و بسیاری از صنوف وابسته به گردشگری باید به صورت واقع بینانه نگریست.

رحمتی ادامه داد: برای حمایت از بخش خصوصی باید مهمانسراها و مراکز اقامتی دولتی در ایام نوروز تعطیل شوند و از پذیرش مسافر در مدارس نیز پرهیز شود.

وی با بیان اینکه تمامی شیوه نامه های بهداشتی در هتل های استان به خوبی رعایت می شود، افزود: ایجاد بازار اینترنتی برای فروش محصولات صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام ارزشمندی است و کمک خوبی برای اقتصاد هنرمندان این حوزه است که باید بیشتر معرفی شود.

وی تاکید کرد: در ایام نوروز بایستی بازرسی ها از مراکز اقامتی افزایش یابد تا در کنار نظارت بر نوع ارایه خدمات و برخورد مناسب با مسافران، رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز به صورت جدی پیگیری شود.

رحمتی با اشاره به اینکه انتشار ویروس کرونا در اماکن پرتجمع بالاست، گفت: ازدحام و تجمع مردم در بازارها و مراکز خرید باید مدیریت شود.

کد خبر: ۷۷٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha