۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
تکمیل سند سازگاری با کم‌آبی استان‌ها در اسفند ۹۹/ گردشگری آبی در جوار سدها رونق می‌یابد
وزیر نیرو:

تکمیل سند سازگاری با کم‌آبی استان‌ها در اسفند ۹۹/ گردشگری آبی در جوار سدها رونق می‌یابد

یزد- وزیر نیرو از تکمیل سند سازگاری با کم‌آبی در همه استان‌ها تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای نخستین بار محدودیت‌های گردشگری آبی رفع شده و ایننوع گردشگری در اطراف سدها و دریاچه‌ها رونق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از چهار طرح حوزه آب و برق در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، میبد و اردکان که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، از تدوین سند گردشگری آبی در ایران خبر داد و گفت: گردشگری آبی برای اولین بار با رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های گردشگری از دریاچه‌های احداث شده در اطراف سدها محقق شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در خصوص تأسیسات گردشگری به مزایده گذاشته شده، تصریح کرد: از تابستان هزار و ۴۰۰ این طرح‌ها که ریل‌گذاری مناسبی برای فعالیت در عرصه آب و برق کشور است، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو تعداد طرح‌های استان یزد در پویش هر هفته الف - ب - ایران را ۲۹۴ طرح با سرمایه ۱۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: وعده وزارت نیرو ۵۰ طرح سازوکاری از ابتدای سال ۹۹ بود؛ در حالی که تا امروز ۵۳ طرح عملیاتی شده است.

اردکانیان ۱۳ سد مخزنی، ۱۱ شبکه زهکشی آب، ۱۰ طرح آبرسانی شهری، ۱۰ تصفیه‌خانه فاضلاب، هشت تصفیه‌خانه آب، آبرسانی به هزار و ۲۵۰ روستا، احداث هشت واحد نیروگاهی و افزایش توان نیروگاه‌های موجود با ۳۰ واحد نیروگاه مقیاس کوچک و ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر و برق‌رسانی به ۲۸۸ روستا را از این طرح‌ها عنوان کرد.

وی از طرح‌های بهره‌برداری شده امسال، یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را نام برد و افزود: در کنار طرح‌های وزارت نیرو، طرح‌های جدیدی در خصوص کاهش هزینه‌های تمام‌شده طرح‌های عمرانی و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم در دستورکار قرار گرفته است.

اردکانیان تصریح کرد: اصلاح ساختار آب کشور یکی از این اقدامات بود که در این خصوص ۹ حوضه آبخیز در کشور تعریف شد.

وی اظهار امیدواری کرد که مرز طبیعی مدیریت آب در کشور ایجاد و به رسمیت شناخته شود تا تنش بین استان‌ها در این خصوص رفع گردد.

وزیر نیرو به سند سازگاری با کم‌آبی اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال تمام استان‌ها دارای سند مصوب سازگاری با کم‌آبی خواهند شد و شرط تخصیص سهم آب دریاها نیز تصویب این اسناد در استان‌ها است.

کد خبر: ۷۷٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha