۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کمیسیون تلفیق علیرغم همه فشارها مستقل تصمیم گرفته است
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰:

کمیسیون تلفیق علیرغم همه فشارها مستقل تصمیم گرفته است

نادران، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: این کمیسیون در طول بررسی بودجه با وجود فشارهایی که از ناحیه دستگاه های مختلف وارد می شد، به طور مستقل و براساس نظرات کارشناسانه تصمیم گرفت و هیچ تصمیمی خارج از آئین نامه گرفته نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الیاس نادران در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری ناظر بر ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس و در پاسخ به صحبت های مجتبی توانگر که در خلال پیشنهاد اصلاحی خود در جریان رسیدگی به بند «ی» تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه خطاب به وی داشت، گفت: ما ذره ای در مصوبات صحن دخالت نکرده و آن را تغییر ندادیم بلکه براساس ماموریتی که به ما داده شده است آن را شفاف تر کرده ایم.

وی افزود: آنچه که ما در کمیسیون انجام داده ایم شفاف تر و عملیاتی تر کردن مصوبات جلسات علنی صحن است و نه به نفع دستگاه خاصی تصمیم گرفتیم و نه علیه دستگاهی و آنچه که وظیفه ما بوده است انجام داده ایم. در موضوع اینترنت دستورات، تدبیرات و اختیارات نهادهای مختلف دیده شده است و مصلحت شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات، صدا وسیما و سایر بخش ها نیز دیده شده و هرکس در حوزه اختیارات خود باید بتواند اقدامات را انجام دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در کمیسیون تلفیق نه تحت تاثیر فضاسازی ها و جوسازی های افراد و شخصیت های سیاسی قرار گرفتیم و نه تحت تاثیر فشارهای دستگاه های اجرایی و آنچه که مصلحت کشور بود را تدبیر کردیم و اگر هم شورای محترم نگهبان ایرادی به مصوبه مجلس داشته باشد وظیفه خود می دانیم اصلاح کنیم و از همکاران خود نیز درخواست می کنم در اظهارات خود دقت کنند تا این ذهنیت ایجاد نشود که در مجلس چند دسته گی وجود دارد.

مجتبی توانگر در جریان پیشنهاد اصلاحی خود در زمان بررسی بند «ی» تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه در سخنانی با اشاره به جوسازی های چند روز اخیر وزیر ارتباطات علیه مجلس، اظهار داشت: چرا باید مصوباتی را مطرح کنیم که بعدا عده ای مخالف مجلس انقلابی موضع گیری کنند، متن این مصوبه را ملاحظه کنید، ما آمده ایم ۱۰ درصد حق السهم شرکت های اپراتوری را به شرکت مخابرات بدهیم، چرا فرمان رهبری در موضوع شبکه ملی اطلاعات را به یک شعار تقلیل می دهیم.

وی افزود: خوشبختانه گاف هایی در مصوبه اول تلفیق بود که بعد از صحن آقای نادران آن را اصلاح کرد.

کد خبر: ۷۷٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha