۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
راه اندازی ۴ کشتارگاه صنعتی طیور در استان همدان
مدیرکل دامپزشکی استان همدان عنوان کرد:

راه اندازی ۴ کشتارگاه صنعتی طیور در استان همدان

همدان - رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه از مجموع ۶ کشتارگاه طیور در استان همدان چهار کشتارگاه فعال بوده و صنعتی هستند، گفت: همدان در زمینه فعالیت کشتارگاه‌های طیور مشکلی ندارد.

محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در راستای ساماندهی بهداشتی کشتارگاه‌های استان همدان کشتارگاه‌های سنتی با پشتیبانی کمیته ساماندهی کشتارگاه ها تعطیل شد، گفت: تمامی کشتارگاه‌های سنتی استان همدان تعطیل شده است.

وی با یادآوری اینکه پس از تعطیلی این کشتارگاه‌ها سالن‌های پیش‌سرد در کشتارگاه‌های صنعتی راه‌اندازی شد به گونه ای که در حال حاضر تمام کشتارگاه‌های دام استان همدان صنعتی و به سالن‌های پیش‌سرد مجهز هستند، عنوان کرد: سالم‌سازی و جمود نعشی گوشت در سالن‌های پیش‌سرد کشتارگاههای صنعتی دام طی و پس از طی مراحل پیش‌سرد، لاشه‌ها بر مبنای دام نر و ماده برچسب‌گذاری می‌شود.

رسولی با بیان اینکه برچسب آبی برای دام نر و برچسب سفید برای دام ماده بوده و حاوی تاریخ تولید، نام کشتارگاه و سایر اطلاعات ضروری است، افزود: دام‌های کشتارشده پس از ۲۴ ساعت در بین مراکز عرضه توزیع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در خصوص کشتارگاه طیور نیز با بیان اینکه از مجموع ۶ کشتارگاه طیور در استان همدان چهار کشتارگاه فعال بوده و صنعتی هستند که در زمینه کشتارگاه‌های طیور استان همدان مشکل جدی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه با تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام و کشتارگاه‌های صنعتی جایگزین مشخص شده است از در دست اجرا بودن کشتارگاه صنعتی تویسرکان خبر داد و عنوان کرد: این کشتارگاه با حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

رسولی از نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌های استان همدان نیز خبر داد و گفت: نظارت‌های بهداشتی از طریق به‌کارگیری مسئولان فنی بخش خصوصی و حضور ناظران دولتی در کشتارگاه‌های دام و طیور سطح استان همدان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه ظرفیت کشتارگاه‌های استان همدان بالاتر از نیاز است و این ظرفیت وجود دارد که در مواقع خاص کشتار بیشتری صورت گیرد، درخصوص تأثیر افزایش قیمت دام در میزان کشتار نیز یادآور شد: آمارهای موجود امسال و سال گذشته بیانگر آن است که تعداد کشتار به شکل معناداری پایین نیامده و در بحث طیور نیز هرچه طیور موجود باشد، کشتار صورت می گیرد ضمن اینکه اکنون نیز به شکل نظام‌مند طیور به کشتارگاه می‌رسد.

کد خبر: ۷۷٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha