۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۳۶ مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع تبدیلی البرز صادر شد/ ارزآوری ۱۲ میلیون دلاری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۳۶ مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع تبدیلی البرز صادر شد/ ارزآوری ۱۲ میلیون دلاری

کرج- شاهین فر، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه در سالجاری ۲۴ فقره مجوز تاسیس و ۱۴ فقره پروانه بهره برداری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان صادر شد، افزود: ۲۵۰ هزار میلیون ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

محمد شاهین فر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی با عنایت به میزان تولید در بخش کشاورزی همچنین نگاه به زنجیره ارزش و زنجیره تولید موفقیت های بسیار خوبی کسب شده است و تلاش شده، نگاه توسعه بیشتر به این سمت سوق داده شود، البته نگاه تجاری، جمعیتی و همچنین موقعیت استان البرز به عنوان بارانداز راه پایتخت هم در این راستا مورد توجه بوده است.  

وی با بیان اینکه توسعه اشتغال در مناطق روستایی یکی از شاخص های مهم صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است و به دلیل ارتباط مستقیم واحد های تولیدی با بخش کشاورزی تاثیر مستقیم بر روی توسعه اشتغال روستایی دارد، گفت: امسال در این بخش برای ۳۳۵ نفر اشتغال مستقیم و خیلی بیشتر از این تعداد هم بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی داشتیم.

صدور سالانه ۲۵ هزار تن محصول به میزان ۱۲ میلیون دلار صنایع تبدیلی
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی البرز با اشاره به اینکه هر ساله برنامه ریزی های لازم برای صدور مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی جهت فرآوری محصولات کشاورزی برای جذب مواد خام کشاورزی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و همچنین تامین تسهیلات مورد نیاز طرح ها انجام می شود، افزود: امسال نیز در بحث جهش تولید طرح های دارای پیشرفت فیزیکی مناسب جزء  برنامه های این مدیریت بوده ، در صورت تامین و تخصیص اعتبار کمک خوبی در جهت رونق تولید خواهد بود.

شاهین فر در پاسخ به این پرسش که آیا برای صدور مجوز با سازمان صنعت و معدن تداخل فعالیت یا مشکلی وجود دارد یا خیر، گفت: طبق قانون انتزاع وظایف از سازمان صنعت،معدن تجارت صدور مجوز به جهاد کشاورزی محول گردید و باید بسیاری از پرونده هایی که در حوزه صنایع تبدیلی است به جهاد منتقل گردد که متاسفانه به دلیل عدم همکاری سازمان صنایع تا کنون این مهم انجام نشده است.

وی اعلام کرد: در سالجاری ۲۴ فقره مجوز تاسیس و ۱۴ فقره پروانه بهره برداری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی صادر شده که بیشترین ظرفیت های ایجاد شده که ناشی از شاخص تولیدات کشاورزی و جمعیتی است در شهرستان های ساوجبلاغ ،کرج و نظر آباد می باشد.

پرداخت ۲۵۰ هزار میلیون ریال تسهیلات
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی البرز در خصوص میزان تسهیلات پرداخت شده در این بخش گفت: تسهیلات پرداختی در سال ۱۳۹۹ جمعاً به مبلغ ۲۵۰ هزار میلیون ریال شامل ۶۰ هزار میلیون ریال تسهیلات سرمایه ثابت و مبلغ ۱۹۰ هزار میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای تعداد ۵ واحد مستقل بوده است.

شاهین فر در پاسخ به میزان ارزآوری استان در این حوزه گفت: به طور متوسط سالیانه حدود ۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به میزان ارز آوری حدود ۱۲ میلیون دلار در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ارز آوری استان صادر می شود.

کد خبر: ۷۷٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha