۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
موسسات کنکور باید مالیات بپردازند چون کار اقتصادی می کنند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

موسسات کنکور باید مالیات بپردازند چون کار اقتصادی می کنند

قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، با بیان اینکه بعد از این موسسات کنکور، موسسه فرهنگی محسوب نمی‌شوند تاکید کرد که آنها در سال ۱۴۰۰ باید همچون سایر موسسات اقتصادی و شرکت‌های فعال در بخش خصوصی مالیات پرداخت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید احسان قاضی زاده هاشمی، در تشریح جزییات مصوبه مجلس برای حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکور در بودجه ۱۴۰۰، گفت: موسسات کنکور در گذشته بابت نشر و انتشار کتب به عنوان اقدام فرهنگی تحت عنوان موسسه فرهنگی از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شدند.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما درپی مصوبه‌ای که داشتیم این معافیت را حذف کردیم، بنابراین موسسات کنکور بعد از این همچون سایر موسسات اقتصادی و شرکت‌های فعال در بخش خصوصی باید مالیات پرداخت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، یادآور شد: پیش از این سازمان امور مالیاتی به استناد قوانین مالیاتی نمی‌توانست در این مورد ارزیابی داشته باشد، اما بعد از این موسسات کنکور باید درآمدهای خود را اظهار کنند و این سازمان نیز مالیات آنها را تعیین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: این موضوعی است که در بودجه سنواتی لحاظ شده، بنابراین موسسات کنکور در سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون چه در حوزه فعالیتهایشان و چه چاپ کتب کنکور مکلف به پرداخت مالیات هستند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در مورد نحوه برخورد با موسسات کنکوری که از این قانون سرپیچی کنند، تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی باید در زمینه نحوه دریافت مالیات از موسسات کنکور پاسخگو باشد، ضمن اینکه موسسات کنکور باید در ابتدا اظهارنامه خود را ارائه دهند در غیر این صورت مکانیسم برخورد با متخلفان در قانون پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۷۷٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha