۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
گیلان نقطه ثقل تجاری و سکوی جهش اقتصادی کشور است
رئیس سازمان صمت گیلان:

گیلان نقطه ثقل تجاری و سکوی جهش اقتصادی کشور است

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان گفت: این استان با وجود چهار اسکله و سه بندر و همچنین وجود شرکت‌های کشتیرانی می‌تواند نقطه ثقل تحرک تجاری و سکوی جهش اقتصادی کشور باشد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق پوش در نشست اعضای هم خانواده صمت استان افزود: تجلیل از صادرکنندگان برتر استان گیلان همزمان با روز در دستور کار می باشد که مسئولین ملی و فراملی در آن مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه حوزه خزر می‌تواند با تکیه بر توانمندی های حوزه‌های کاری نهادهای عضو شورای هم خانواده اقدامات ویژه‌ای در جهت افزایش سهم صادرات داشته باشد، تصریح کرد: خروج از بخشی نگری با هم افزایی ظرفیت های اعضای شورای هم خانواده صنعت معدن و تجارت می تواندراهبرد اصلی در حوزه اقتصادی استان باشد.

رئیس سازمان صمت گیلان با تاکید بر نقاط قوت و بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی استان اظهار داشت: ظرفیتها و پتانسیل های موجود با تکیه بر تولیدات صادرات محور می تواند کوتاهترین مسیر دسترسی کشور به بازارهای اروپا و آسیای میانه را برای گیلان فراهم نماید.

دلق پوش گفت: گیلان با وجود چهار اسکله و سه بندر و همچنین وجود شرکت‌های کشتیرانی می تواند نقطه ثقل تحرک تجاری و سکوی جهش اقتصادی کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: باید توجه کنیم که ظرفیت‌های گیلان واقعا منحصر به فرد است به طوریکه بسیاری از استان‌های کشور دارای چنین موقعیتی نیستند.

رئیس سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: رضایت به وضعیت فعلی صادراتی، مطلوب نیست و باید برای سال‌ آتی برنامه ریزی مدون داشته باشیم و با راهبرد ایده‌های جدید برای پویایی و تحول اقتصادی گیلان کوشا باشیم تا با هم افزایی بتوانیم توانمندی‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

کد خبر: ۷۷٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha