۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
تعیین تکلیف طرح جامع شهر همدان تا پایان هفته جاری
استاندار همدان خبر داد:

تعیین تکلیف طرح جامع شهر همدان تا پایان هفته جاری

همدان - استاندار همدان گفت: طرح جامع شهر همدان تا پایان هفته جاری تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید سعید شاهرخی ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری آیین بهره برداری از هفت پروژه میراث فرهنگی استان همدان و در قالب بررسی طرح ثبت جهانی «منظر شهری از هگمتانه تا همدان» در حضور معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان کرد: از آن جا که در راستای پیش روی پرونده ثبت جهانی هگمتانه باید وضعیت راه های دسترسی و خیابان های منتهی به این محدوده نیز مشخص شده باشد، سعی شد تا این موارد در طرح جامع شهری همدان نیز مورد توجه قرارر گیرد.

وی عنوان کرد: طرح جامع شهری همدان تا پایان هفته جاری تعیین تکلیف و غائله آن خاتمه می یابد و موضوع راه را نیز در این زمینه ظرف دو یا سه هفته آینده حل خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این خصوص با بیان اینکه طرح تفصیلی همدان باید اصلاح شود، گفت: با این روند از سویی بخشی از تملک های بازار کاسته می شود که با این روند میلیاردها تومان نیز به نفع میراث فرهنگی خواهد شد.

فرهاد فرزانه با بیان اینکه با پیش روی یک طرح می توان شاهد قرارگیری هگمتانه بینابین دو مسیر بود، اظهار کرد: در صورت مشخص شدن وضعیت راه در این محدوده نیز باید گفت در صورت تعیین تکلیف آن، در طرح جامع نیز به این مهم توجه خواهد شد.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان باید محدوده و عرصه های مدنظر را در اختیار ما قرار دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز در این آیین گفت: برای اجرا و بهره برداری از این طرح‌ها شامل افتتاح موزه و پروژه مرمت بناهای تاریخی، در مجموع بیش از ۶۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

علی مالمیر با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه ها زمینه اشتغال ۱۱۷ فراهم شده است، اظهار کرد: این طرح ها شامل افتتاح مخزن موزه منطقه غرب کشور و همچنین مرمت بناهای تاریخی ایوان مسجد جامع همدان، نمخانه مسجد جامع، کاروانسرای حاج صفرخان، آرامگاه بوعلی سینا، حمام گلشن نهاوند و خانه اقتداری تویسرکان است.

کد خبر: ۷۷٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha