۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
۴۵ درصد کلزای آذربایجان شرقی در تبریز کشت می‌شود
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

۴۵ درصد کلزای آذربایجان شرقی در تبریز کشت می‌شود

تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان تبریز، گفت: ۴۵ درصد سطح زیرکشت کلزا در استان، مربوط به شهرستان تبریز است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، علی رخ افروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاید چنین تصور شود که شهرستان تبریز، منطقه‌ای صنعتی است و بخش کشاورزی قابل توجهی ندارد، اما بررسی‌های میدانی و کارشناسی، نشان می‌دهد که این شهرستان، ظرفیت ‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی دارد که کشت کلزا از مهمترین آنها است.

وی با بیان اینکه شهرستان  تبریز در حوزه زراعت، دامداری و مرغداری نیز ظرفیت های خوبی دارد، اظهار کرد: دشت تبریز ظرفیت‌های بسیاری داشته و اگر محصولات زراعی به صورت اصولی در آن کشت شود، در مورد بیشتر محصولات، امکان کشت دوم نیز وجود دارد.

رخ افروز با بیان اینکه شهرستان تبریز از نظر تولیدات زراعی، به ویژه در کشت غلات، کلزا و علوفه جایگاه و تولیدات خوبی دارد، تاکید کرد: کشت کلزا نمونه‌ای از محصولات خاص کشت شده در این منطقه است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های لازم برای توسعه کشت کلزا در استان و به ویژه شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار داریم، با توسعه کشت کلزا می‌توانیم استفاده حداقلی از آب داشته باشیم و همچنین روغن مصرفی مردم را تامین کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: از کنجاله کلزا نیز می‌توان به عنوان تغذیه در مرغداری‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان تبریز در رابطه با ایجاد گلخانه‌ها، گفت: در این رابطه نیز تولیدات خوبی داشته و بازار خوبی هم داریم و همچنین کشت جو و ذرت نیز در این شهرستان جایگاه خاصی دارد.

رخ افروز تاکید کرد: تبریز جزو شهرستان‌هایی است که اگر با دید کارشناسانه به بخش کشاورزی آن ورود کرده و بهره برداران را به طور کارشناسی شده هدایت کنیم، تولیدات و عملکرد بسیار خوبی داشته و این روند توجیه اقتصادی و فنی لازم را دارد.

کد خبر: ۷۷٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha