۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
اتحادیه اروپا بیشتر نگران بازار مشترک خود است
نخست وزیر ایرلند:

اتحادیه اروپا بیشتر نگران بازار مشترک خود است

فاستر، نخست وزیر ایرلند شمالی روز جمعه اتحادیه اروپا را متهم کرد بیشتر از آنکه به فکر توافق صلح ۱۹۸۸ باشد، نگران یکپارچگی بازار مشترک این کشورهاست.

به گزارش بازار، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد پیگیری قانونی علیه تصمیم دولت انگلیس در مورد تمدید مهلت کنترل گمرکی درباره برخی محصولات غذایی صادراتی از انگلیس به ایرلند شمالی را آغاز خواهد کرد. بروکسل ابتکار یکجانبه ناقض توافق نامه برگزیت را محکوم کرد.

آرلین فاستر نخست وزیر ایرلند به بی بی سی گفت: تن‌ها چیزی که آن‌ها به آن علاقه‌مند هستند حفظ بلوک خود است. برخلاف آنچه آن‌ها ادعا می‌کنند علاقه‌ای به حفظ توافق بلفاست ندارند. اگر آن‌ها به این موضوع علاقه‌مند بودند، ابتکار عمل را که اکنون دارند، اتخاذ نمی‌کردند.

فاستر تصریح کرد پروتکل مربوط به ایرلند شمالی مندرج در توافق نامه برگزیت با هدف جلوگیری از ورود بدون کنترل کالاهای انگلیس به بازار واحد اروپاست، اما تأثیرات آن و اقدامات انجام شده در لندن و بروکسل به نسبت خطرات کاملاً نامتناسب است.
وی گفت: ما باید پروتکل را جایگزین کنیم، زیرا مطمئناً، تمدید مهلت در مقایسه با آنچه که مشکلات اساسی در تجارت وجود دارد صرفاً یک مکالمه بر روی یک پای چوبی است. یک سوء تفاهم اساسی با اتحادیه اروپا در مورد خساراتی که آن‌ها ایجاد می‌کنند وجود دارد.

در مواجهه با اختلال تجاری ناشی از برگزیت و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از برقراری مجدد مرز فیزیکی در جزیره ایرلند، سازمان‌های شبه نظامی اتحادگرای ایرلند شمالی این هفته اعلام کردند به طور موقت حمایت خود را از توافقنامه صلح جمعه مقدس ۱۹۹۸ در مورد ایرلند شمالی لغو می‌کنند.

کد خبر: ۷۷٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha