۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
۵۷ پرونده تخلف صنفی در بازار کرونایی گیلان تشکیل شد
رئیس سازمان صمت گیلان:

۵۷ پرونده تخلف صنفی در بازار کرونایی گیلان تشکیل شد

انزلی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تشکیل ۵۷ پرونده تخلف صنفی در بازار درگیر کرونا در استان گفت: ۳۱ پرونده گرانفروشی وعدم درج قیمت برای واحدهای آرایشی وبهداشتی تشکیل شد.

به گزارش بازار، به نقل از صنعت و معدن گیلان، فرهاد دلق پوش از تشدید نظارت و بازرسی داروخانه ها، مراکز تجهیزات پزشکی و صنوف مرتبط خبر داد و گفت: بازرسین سازمان به صورت روزانه و مستمر بر عملکرد اماکن عرضه کننده ماسک، محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده نظارت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل ۵۷ مورد پرونده تخلف در بازرسی‌های اخیر سخن گفت و ادامه داد: در ایام نخستین انتشار ویروس کرونا در گیلان با ۷ مورد تخلف امتناء و اختفاء از عرضه در شهرستان‌های رشت، فومن، صومعه سرا و چند شهرستان دیگر برخورد شد و اقلام احتکار شده نیز در بین مردم توزیع گردید.

وی نظارت‌های هدفمند با موضوع طرح نظارتی مقابله با ویروس کرونا را از اولویت‌های سازمان دانست و تاکید کرد: در جریان بازرسی ها طی ۱۰ روز اخیر ۳۱ پرونده گرانفروشی وعدم درج قیمت نیز برای واحدهای آرایشی و بهداشتی، ابزار و یراق فروشی، تجهیزات پزشکی و داروخانه ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی ارسال و اعمال قانون شد.

دلق پوش ضمن هشدار به متخلفین، به صراحت اعلام کرد: در این شرایط بحرانی، اعضای هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف ۱۶ شهرستان در گیلان و روسای اتحادیه های مرتبط با درک فضای کنونی؛ همکاری و نظارت لازم را بر بازار و صنوف مرتبط جهت رفاه حال شهروندان داشته باشند چون در صورت مشاهده تخلف بدون هیچ مماشاتی با سوداگران سلامتی مردم، برخورد قانونی شدید صورت می پذیرد.

کد خبر: ۷٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha