۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
هزینه‌های پنهانی دولت در بودجه را شناسایی و اصلاح کردیم| رفتار غلط دولت و آشفته بازار بورس
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

هزینه‌های پنهانی دولت در بودجه را شناسایی و اصلاح کردیم| رفتار غلط دولت و آشفته بازار بورس

اردبیل- نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شناسایی و اصلاح هزینه‌های پنهانی دولت در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به اینکه ورود به بورس تخصص و فن خاص می‌خواهد ورود شتابزده به این عرصه جز التهاب و نابسامانی در بازار سرمایه ثمره دیگری نداشت و واقعیت این است که بسیاری از خانواده‌ها با ورود شتابزده به بورس ورشکسته شده‌اند.

وی اظهار کرد: بنده بارها این ورود شتابزده و غیرتخصصی را گوشزد کرده و از مسئولان خواستم تا مردم را بی‌جهت در این بازار سرگردان نکنند که نتیجه این رفتار غلط دولت را امروز در آشفته بازار سرمایه شاهد هستیم.

مجلس مصمم برای استیضاح وزیر اقتصاد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس مصمم است تا بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ وزیر اقتصاد را به استیضاح بکشد و در همین راستا شاهد استعفای رئیس بورس بودیم که به خاطر نابسامانی این حوزه از سمت خود استعفا داد تا مدیریت بورس سامان یابد.

موسوی ادامه داد: تا روز دوشنبه هفته آینده بودجه ۱۴۰۰ به تصویب مجلس می‌رسد تا بعد از تائید شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

وی گفت: هرچند دولت با یک بزک عجیب اصلاحیه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد اما ما در بررسی دقیق‌تر موارد پنهانی را در بخش هزینه‌ای پیدا کرده و نسبت به اصلاح آن اقدام قانونی انجام شد.

 نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رویکرد اصلی مجلس را تلاش برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اعلام و تصریح کرد: همه ما از اوضاع اقتصادی کشور و گرانی‌های لجام گسیخته نگران و ناراحت هستیم و با تمام وجود سختی کار مردم را در این شرایط لمس می‌کنیم.

موسوی اظهار کرد: بخشی از این گرانی‌ها و تورم کمرشکن نتیجه تحریم و بلیه الهی کروناست اما بخشی نیز مربوط به عدم کفایت در عرصه مدیریت است که به نوعی قدرت مافیایی معیشت مردم را نشانه گرفته است.

دهک‌های پائین جامعه تحت فشار شدید
وی اظهار کرد: دهک‌های پائین جامعه تحت فشار شدید هستند و اگر در بودجه ۱۴۰۰ تدبیری مناسب برای کمک به این اقشار آسیب‌پذیر اندیشیده شده است، انتظار اجرای صحیح آن را از سوی دولت داریم تا به نوعی شرایط حساس کنونی را سپری کنیم.

عضو فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی افزود: در این اوضاع سخت همه باید مردم را امیدوار کرده و به نوعی زمینه حضور آنها را در پای صندوق‌های رای فراهم کنیم تا فرصت حل مشکلات مردم در سال آینده با روی کار آمدن دولت جهادی و انقلابی فراهم آید.

موسوی به لغو قرارداد منحوس کشت و صنعت مغان و همچنین تلاش برای تکمیل راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: مردم استان یقین داشته باشند که سال آینده در نیمه اول سال سوت قطار را خواهند شنید و در کنار آن بسیاری از طرح‌های عمران شهری به نتیجه خواهد رسید.

وی بیان کرد: مجلس با تصویب مالیات بر ارزش افزوده تا ۱۲ درصد و همچنین حل مشکلات مالیاتی اصناف و بازاریان تلاش می‌کند تا آرامشی را در کسبه ایجاد کند تا به نوعی ضرر و زیان کرونا بیش از این بازاریان را رنج ندهد.

تلاش نمایندگان برای جذب سرمایه‌گذاران
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست با مسئولان تعزیرات و مجموعه قضایی تلاش خواهیم کرد تا قانون قاچاق کالا اصلاح شود چرا که بازاریان باانصاف ما راضی نمی‌شوند که نیازمندی معیشتی مردم را انبار کرده و یا احتکار کنند.

موسوی اضافه کرد: نمایندگان استان بدون شکاف و در نهایت انسجام تلاش می‌کنند تا سرمایه‌گذاران زیادی را جذب استان کنند که نمونه آن حضور شستا برای احداث دو مجمع پرورش گاو به ظرفیت ۶ هزار راس، حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا برای تکمیل چهار پل غیرهمسطح و همچنین اجرای تراموا در شهر اردبیل است که از سال آینده در مسیر خیابان امام خمینی اردبیل اجرایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: هرچند ما در استان ۷۰ هزار بیکار داریم اما با طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی و صنعتی به ویژه راه‌اندازی صنعت قطعه‌سازی در اردبیل و فعال کردن طرح‌های صنعتی راکد سعی بر ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان و جوانان بیکار استان است.

کد خبر: ۷۷٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha