۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
استفاده از اذن رهبری برای تصویب بودجه، بهترین تصمیم بود
الیاس حضرتی:

استفاده از اذن رهبری برای تصویب بودجه، بهترین تصمیم بود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است از آنجایی که کشور نباید به لحاظ بودجه‌ای قفل شود، نمی‌توانستیم بودجه را به مجلس آتی بسپاریم و برای خروج کشور از مشکلات تصمیم بر استفاده از اذن رهبری برای تصویب بودجه ۹۹ شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الیاس حضرتی با بیان اینکه جلسه علنی مجلس با دستور ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا که پشتوانه شورای عالی امنیت ملی را دارد تشکیل نشد، گفت: تست کرونای نمایندگان نیز بسیار زیاد بود چرا که در ایام انتخابات برای تبلیغات و تشکیل جلسات خود مصافحه و ارتباط گسترده با مردم داشتند و میزان آلودگی بیشتری برای آنها ایجاد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در چنین شرایطی مجلس راهکارهای مختلف برای تعیین تکلیف لایحه بودجه ۹۹ و خروج کشور از بلاتکلیفی را بررسی کرد.

وی افزود: بررسی لایحه بودجه به صورت دو دوازدهم و سه دوازدهم نیاز به تشکیل جلسه علنی داشت که به خاطر شرایط کشور امکان آن وجود نداشت.

حضرتی ادامه داد: از سوی دیگر نظر نمایندگان به صورت تلفنی درباره بررسی لایحه بودجه ۹۹ از طریق اصل ۸۵ گرفته شد که البته این موضوع نیز از آنجایی که برای قوانین دائمی استفاده می شود، نظر بر این شد که رئیس مجلس از اذن رهبری استفاده کند که با اجازه ایشان مقرر شده است لایحه بودجه بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق مستقیما به شورای نگهبان برود.

وی با بیان اینکه نمایندگان هیچگاه از جان خود نترسیده اند و آمادگی همه جانبه برای حضور در جلسات علنی مجلس را داشتند، خاطرنشان کرد: با این حال به دلیل دستور ستاد ملی مبازه با ویروس کرونا تصمیم بر این شد جلسات علنی برگزار نشود چنانچه تمامی مجالس مختلف کشور از خانوادگی گرفته تا اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی نیز تعطیل شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: مجلس همچنین نمی توانست بودجه ۹۹ را موکول به تشکیل مجلس یازدهم کند چرا که روند تشکیل آن در سال اول تقریبا ۶ ماه به طول می انجامد و در این زمان کشور در حوزه بودجه بلاتکلیف می ماند از این رو از اذن رهبری استفاده شد که تدبیر به جایی بود.

کد خبر: ۷٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha