۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
احیای ۱۴۴ واحد تولیدی نیمه تعطیل گلستان با دریافت تسهیلات رونق تولید| رکود ۳۰ درصد واحدهای تولیدی
مدیرعامل شهرک های صنعتی گلستان در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

احیای ۱۴۴ واحد تولیدی نیمه تعطیل گلستان با دریافت تسهیلات رونق تولید| رکود ۳۰ درصد واحدهای تولیدی

خلیل زاده، مدیرعامل شهرک های صنعتی استان گلستان، گفت: از سال ۱۳۹۲ تا پایان دی ماه ۹۹، ۱۴۴ واحد صنعتی راکد و نیمه تعطیل، مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان با دریافت تسهیلات رونق تولید به چرخه تولید بازگشته اند.

سجاد صفری؛ بازار: «حجت الله خلیل زاده» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که برای جذب سرمایه گذاران جدید در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان، چه اقداماتی انجام گرفته است؟ اظهار داشت: از سال ۹۲ تا پایان بهمن ماه سالجاری، ۱۴ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گلستان، جذب شده است که این میزان سرمایه گذاری، حاکی از رشد ۱۸۹ درصدی سرمایه گذاری در استان است.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌ گذاری در ۲۲ شهرک و نواحی صنعتی استان گلستان، فراهم شده است و گازرسانی به ۸ شهرک و ناحیه صنعتی استان، انجام شده است.

این مقام مسوول، تصریح کرد: ایجاد امکانات مخابراتی، رشد تامین برق از ۱۲۲ به ۱۷۵ مگاوات، راه اندازی تصفیه‌ خانه‌ فاضلاب در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان و تجهیز ۶ شهرک و ناحیه صنعتی به خودروی آتش‌ نشانی از دیگر اقدامات زیرساختی برای جذب سرمایه‌ گذاران جدید در ۷ سال اخیر بوده است.

خلیل زاده، تاکید کرد: مبلغ ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار ملی، برای ایجاد زیرساخت در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان، اختصاص یافته است و این اعتبار، ره آورد سفر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ابتدای سال جاری به استان گلستان است.

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار، روند خدمت رسانی به متقاضیان سرمایه گذاری و همچنین سرمایه گذاران مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان را بهبود می بخشد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان گلستان، افزود: در کارنامه شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان، بیشترین اعتبار تخصیصی مربوط به سال ۸۸ به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال بوده است.

خلیل زاده گفت: مطالعه ساخت سه تصفیه خانه در شهرک های صنعتی بندرگز، آق قلا و مینو دشت با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال انجام شده است که در هفته های آتی پیمانکار آن انتخاب و عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی افزود: در حال حاضر، ۸۸ درصد واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی استان گلستان به تصفیه خانه دسترسی دارند و استان گلستان در این خصوص، دارای رتبه پنج کشوری است.

۱۷۹ واحد تولیدی یا طرح صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استفاده کرده اند

حدود ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی گلستان راکد هستند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که طرح ها، واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان، چقدر از تسهیلات رونق تولید، استفاده کرده اند؟ به بازار، گفت: تاکنون ۵۷ درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده برای رونق تولید در استان گلستان به واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، پرداخت شده است.

خلیل زاده اظهار داشت: ۱۷۹ واحد تولیدی یا طرح صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ارزش دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۲ تا پایان دی ماه ۹۹، ۱۴۴ واحد صنعتی راکد و نیمه تعطیل مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان با دریافت تسهیلات رونق تولید به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، بیان کرد: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان، تعداد ۷۹۶ واحد تولیدی و صنعتی به بهره ‌برداری رسیده است و حدود ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان، راکد هستند و از چرخه تولید خارج شده اند.

خلیل زاده اظهار کرد: حدود ۹ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان به کار مشغول هستند.

مشکل اصلی و اساسی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، عدم نقدینگی است و بدون شک واحدهای تولیدی استان گلستان، نیز با این مشکل روبرو هستند

همکاری بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان چه اقداماتی انجام گرفته است؟ به بازار، گفت: می توان گفت که مشکل اصلی و اساسی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، عدم نقدینگی است و بدون شک واحدهای تولیدی استان گلستان، نیز با این مشکل روبرو هستند.

خلیل زاده اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان که با مشکل نقدینگی روبرو هستند شناسایی می شوند و به بانک های عامل در استان، معرفی می شوند تا بتوانند با دریافت تسهیلات بانکی، مشکل نقدینگی و تامین سرمایه در گردش خود را برطرف کنند.

وی در پایان، بیان کرد: بانک‌های استان گلستان در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، همکاری‌های لازم را دارند و این استان در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در بین استان‌های کشور در رتبه ۸ قرار دارد.

کد خبر: ۷۷٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha