۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
طرح شورای عالی بورس برای حمایت از سهام داران خرد، انتظارات را برآورده نخواهد کرد
کارشناس ارشد بورس اوراق بهادار:

طرح شورای عالی بورس برای حمایت از سهام داران خرد، انتظارات را برآورده نخواهد کرد

حقانی نسب، کارشناس ارشد بورس اوراق بهادار با اشاره به طرح جدید شورای عالی بورس گفت: این طرح انتظارات را برآورده نخواهد کرد و تنها مرهمی برای کسانی است که زیر ۱۰ میلیون تومان در بورس سرمایه گذاری کرده‌اند.

به گزارش بازار، عباسعلی حقانی نسب رئیس هیئت مدیره شرکت سبد گردان ادب و کارشناس ارشد بورس اوراق بهادار در خصوص جزئیات طرح شورای عالی بورس در حمایت از سهام داران خرد، با بیان اینکه سهام داران با توجه به زمان ورود به بورس، میزان ضرر متفاوتی دارند، گفت: اگر یک‌سری سهام دار ابتدای سال وارد شده باشند، ممکن است ضرر خیلی زیادی نکرده باشند اما کسانی که در مرداد ماه وارد بازار سرمایه شده است، ضرر بسیار بیشتری دارند.

وی با تصریح بر اینکه بازار سرمایه از نبود سرمایه گذاری حرفه‌ای و مدت دار رنج می‌برد، اظهار کرد: به دلیل آنکه ابزار سرمایه گذاری بلند مدت به مردم داده نشد و مردم به صورت مستقیم وارد بازار شدند موجبات ضررهای سنگین مردم در بورس ایجاد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبد گردان ادب درباره طرح جدید شورای عالی بورس توضیح داد و بیان کرد: بر اساس این طرح کسانی که زیر دَه میلیون تومان سرمایه در بازار بورس سرمایه گذاری کرده‌اند، اگر تا سال ۱۴۰۱ سهام خود را نفروشند و تا آن زمان کمتر از ۲۵ درصد سود کرده باشند، سهام آنها از طرف دولت با سود بیشتر خریداری می‌شود.

کارشناس ارشد بورس اوراق بهادار در خصوص میزان کارایی این طرح عنوان کرد: انتظاری که شورای عالی بورس از این طرح دارد، تأمین نخواهد شد و فقط می‌توان از آن به عنوان یک مرهم برای کسانی که سرمایه اندکی برای بورس دارند، یاد کرد.

کد خبر: ۷۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha