۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
لزوم ارائه تسهیلات بیشتر به تولیدکنندگان داخلی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

لزوم ارائه تسهیلات بیشتر به تولیدکنندگان داخلی

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نظام بانکی در شرایط فعلی تولیدمحور نیست، گفت: باید ساختار و سازوکاری تعریف شود که نقدینگی عظیمِ بلوکه شده در بانک‌ها در اختیار تولید، اشتغال و صادرات قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد حسینی با انتقاد از عدم تعلق بیشترین تسهیلات بانکی به بخش تولیدات صادرات‌محور، گفت: اگر بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد، علاوه‌بر ایجاد اشتغال، اتکاء به نیروهای داخلی بیشتر  شده و ظرفیت‌های خالی در کشور فعال خواهند شد اما در قوانین بودجه‌ای کشور بیشترین تسهیلات به‌صورت قرضه‌الحسنه برای اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه مدنظر قرار گرفته شده است نه تولیدکنندگان.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نهایتا تصمیم‌گیری درباره تسهیلات بانکی اینکه کجا و چگونه هزینه شود برعهده سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است اما آنچه مشخص است بانک‌ها باید هرچه بیشتر به سمت ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی روند.  

وی معتقد است تولیدات صادرات‌محور بهترین گزینه برای اختصاص تسهیلات بانکی است چراکه علاوه‌بر ایجاد اشتغال، به دلیل صادرات برای کشور درآمدزایی نیز دارند.

به گفته حسینی، نظام بانکی در شرایط فعلی تولیدمحور نیست، بنابراین باید ساختار و سازوکاری تعریف شود که نقدینگی عظیمِ بلوکه شده در بانک‌ها در اختیار تولید، اشتغال و صادرات قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است باید مجموعه‌ای از تدابیر در مورد سود بانکی، نرخ سود تسهیلات و اولویت‌بندی تسهیلات لحاظ شود تا شرایط فعلی در رابطه با نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به بخش تولیدات صادرات محور تغییر کند.

کد خبر: ۷٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha