۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان اجرا می‌شود| آمادگی دولت برای رفع بوی نامطلوب تهران
رئیس جمهور:

طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان اجرا می‌شود| آمادگی دولت برای رفع بوی نامطلوب تهران

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور از اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی تا قبل از پایان این دولت خبر داد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور خطاب به آقای حناچی شهردار تهران افزود: من درباره تهران سه نکته می‌گویم که آقای شهردار آن‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهد؛ یکی مسئله بوی نامطلوب در جنوب تهران است و همه عوامل دولت هم برای رفع این مشکل بسیج شده اند تا این کار انجام بگیرد؛ از وزیر نیرو گرفته تا رئیس سازمان محیط زیست.

وی با اشاره به اینکه دولت آمادگی دارد هر مقدار کمک مورد نیاز را در شش ماه پیش رو در این زمینه انجام دهد گفت: می‌دانم که این پروژه وسیعی است، اما قدم به قدم آن را جلو می‌بریم.

رئیس جمهور ادامه داد: مسئله دوم نامتناسب بودن ارتفاع ساختمان‌ها در بسیاری از مناطق تهران با سایر پارامترهاست؛ کلا شکل و قیافه منطقه را به هم می‌ریزد و این مشکلی برای مردم تهران است.

روحانی با اشاره به مسئله سوم گفت: تکدی گری از کارهای بسیار زشت و ضربه زننده به فرهنگ جامعه و جایگاه تهران است. تاکنون کارهای بزرگی شده برای رفع این مشکل شده است، اما در عین حال متاسفانه تکدی گری هنوز وجود دارد.

رئیس جمهور افزود: کرونا به خیلی از بخش‌ها از جمله درآمد شهرداری صدمه زد؛ و با درآمد پایداری که لایحه اش آماده شده، می‌توان کمک بزرگی به شهرداری‌ها در سراسر کشور انجام داد.

روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور گفت: به کمک وزارت صمت کار عظیمی در دست نهایی شدن است که براساس آن، عملیات اجرایی طرح آبرسانی از خلیج فارس و دریای عمان به این دو استان و نیز استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان آغاز شده است.

رئیس جمهور افزود: البته طرح انتقال این آب به سیستان و بلوچستان نیز از مسیر دیگری در دستور کار است که مجموع این طرح‌ها تحول تاریخی بسیار بزرگی محسوب و از طریق شرکت‌های معدنی انجام می‌شود.

روحانی گفت: کارهای محیط زیستی اجرای این طرح نیز در چند جلسه نهایی شده که این تحولی بسیار بزرگ در دولت تدبیر و امید است.

رئیس جمهور افزود: طرح‌های انتقال آب در شرق، غرب و سراسر کشور و مسئله آب به عنوان اقدامی راهبردی در این دولت است.

وی گفت: از آغاز این دولت تاکنون ۵۰ سد یعنی در هر کمتر از دو ماه، یک سد به بهره برداری رسیده است که رکوردی در تاریخ ایران محسوب می‌شود.

رئیس جمهور افزود: به مردم مشهد مقدس بشارت می‌دهم که طرح انتقال آب به استان خراسان رضوی شامل حال آنان نیز خواهد شد.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بهره برداری از طرح‌های عمرانی در کرج، طرح ساخت جاده‌ای ۱۸ کیلومتری برای اتصال به آزادراه قزوین را که به نام شهید سلیمانی نامیده می‌شود، طرحی بسیار خوب دانست.

رئیس جمهور افزود اگر اجرای این طرح در مرحله‌ای باشد که سریعتر آن را پیش ببریم، دولت هم آماده است به شهرداری و مسئولان استان البرز کمک می‌کند تا کار سریعتر انجام شود.

وی در ادامه دستور بهره برداری از مجموعه تفریحی گردشگری ایران کوچک در کرج را صادر کرد.

روحانی در ادامه مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور با اشاره به اقدام اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: ما از اول علاقمند بودیم با آژانس همکاری کنیم و آژانس هم به خوبی می‌داند که ما همکاری خوبی با آن در این مدت انجام دادیم.

رئیس جمهور با اشاره به این که گزارش‌های آژانس هم همکاری‌های ایران را تأیید می‌کند، گفت:، اما یک عده‌ای که فکرشان درست کار نمی‌کند و متأسفانه از کشورهای اروپایی هم هستند که ادعای دوستی با ما را دارند، دنبال طرحی هستند که امروز یا فردا در شورای حکام جلو ببرند.

روحانی ادامه داد: من به این سه کشور اروپایی و آژانس نصیحت می‌کنم که روابط بسیار خوبی را که با هم داریم، تخریب نکنند؛ حرف اصلی من این است که آژانس جای کار سیاسی نیست. سه کشور اروپایی هم بفهمند که آژانس جای بازی سیاسی نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر این که کار آژانس فنی است، اظهار داشت: ما به یک توافق بسیار خوب با آژانس در همین هفته‌های اخیر رسیدیم؛ بگذارید آن توافق ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ما صد در صد صلح آمیز است، افزود: اگر آژانس می‌بیند با دلخواه خودش فاصله دارد این اشکالش متوجه امریکاست؛ آن‌ها تحریم را بردارند بلافاصله روابط ما گرمتر خواهد بود و بازرسان آژانس هم بدون هیچ مشکلی می‌توانند هر نظارتی که در چارچوب قانون باید انجام دهند، انجام دهند.

رئیس جمهور همچنین خطاب به امریکایی‌ها گفت: ما سه سال تمام در برابر تخلف دولت و اقدامات تروریستی امریکا مقاومت کردیم؛ شما حتی در دوران کرونا هم به وظایف انسانی خودتان عمل نکردید. دولت قبلی امریکا در تاریخ باید شرمنده مردم جهان و ایران باشد.

روحانی افزود: اگر دولت جدید امریکا بخواهد جبران کند ما راه پیش پای آن‌ها گذاشتیم؛ امریکا اول باید خسارت به ما بدهد تا به داخل برجام بیاید؛ امریکا بیش از ۲۰۰ میلیارد خسارت مستقیم به ما زده است، ولی ما به دوستان گفتیم این را برای مرحله بعد بگذاریم و در مرحله اول اگر امریکا تحریم‌ها را بردارد می‌تواند داخل برجام بیاید و ما حرف هایمان را آنجا بزنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بوی کباب نمی‌آید بلکه خر داغ می‌کنند، اظهار داشت: بعضی‌ها فکر نکنند در این شرایط جدید فرصتی پیش آمده که بخواهند چیزی به برجام اضافه کنند؛ این‌ها را کنار بگذارند چیزی به برجام اضافه نمی‌شود؛ برجام تمام شده و مذاکره‌ای درباره برجام نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: امیدوارم آن‌هایی که می‌خواهند مسائل بین المللی از طریق دیپلماسی حل شود، راهش این است که تحریم را بردارند تا کار دیپلماسی شروع شود و ما مذاکره را آغاز کنیم.

روحانی اظهار داشت: لطفاً وقت تلف نکنید؛ اینجا به صراحت بگویم امروز و فردا کردن به نفع هیچ کس نخواهد بود و اگر کاری به تأخیر بیفتد مسئول مستقیم آن امریکا خواهد بود؛ ایران اعلام آمادگی کرده که هر وقت تحریم برداشته شود ما به تمام تعهداتمان بدون استثنا عمل خواهیم کرد.

کد خبر: ۷۷٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha