۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
پروژه جهانی محیط بانان مجازی شروع به کار کرد
«بازار» گزارش می دهد

پروژه جهانی محیط بانان مجازی شروع به کار کرد

سامسونگ از یک پروژه جهانی خبر داد که با نصب گوشی های گلکسی اس ۲۰ در حیات وحش، به برنامه نجات زیستگاهی طبیعی آفریقا ملحق شده است؛ کاربران می توانند به عنوان محیط بانان مجازی به این پروژه عظیم ملحق شوند و از تصاویر دیدنی زنده لذت ببرند.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: در روز جهانی حیات وحش، کمپانی سامسونگ از راه اندازی یک پروژه بسیار مهیج در حیات وحش آفریقا خبر داد، این پروژه Wildlife Watch نام دارد و برای اولین بار است که اجراء می شود و عمده ترین هدف آن، مبارزه با شکار غیر قانونی و نجات گونه های تهدید شده به مدد فناوری است.

این پروژه بی نظیر از طریق دوربین های حرفه ای Samsung Galaxy S۲۰ Fan Edition (FE)  اجرا می شود که قادرند به صورت ۲۴ ساعته تصاویر زنده ای را از پارک ملی کروگر ارسال کنند؛ کمپانی سامسونگ از تمامی کاربران دعوت می کند تا ضمن لذت بردن از تصاویر دیدنی و جذاب  حیوانات حیات وحش در اتاق نشمین خود، به عنوان یک محیط بان مجازی وارد عمل شوند.

پگی، دی جی، طراح اصلی این پروژه در مصاحبه اخیر خود با « The NEw yourk Times »اعلام کرد: این پروژه در بر گیرنده چندین مجموعه عظیم در حوزه فناوری و حوزه حفاظت از محیط زیست است، کمپانی سامسونگ به عنوان یک پیشگام فناوری همراه با گروه فناوری آفریکام و انجمن فعالان Black Mambas یک پلتفرم جهانی را برای حفاظت از حیات وحش آفریقا ایجاد کرده اند.

وی افزود: در دوران پاندمی ویروس کرونا، از یک سو صنعت گردشگری را با مشکل جدی روبرو ساخت و از سوی دیگر فرصت طلبی و دسترسی شکارچیان غیر قانونی را به میزان دلهره آوری افزایش داد؛ رسانه جدیدی که سامسونگ پایه ریزی نموده است به کاربران این قابلیت را می دهد تا حد امکان به کار محیط بانان نزدیک شوند، حیوانات را رصد کنند و خطرات احتمالی را اطلاع رسانی نمایند.

این محافظ محیط زیست تصریح کرد که، بیش از ۵۰ سامسونگ Galaxy S۲۰ FE به عنوان دوربین های  ضبط کننده در میان بوته ها نصب شده اند و به صورت مدوام تصاویر زنده ارسال می گردند؛ این دوربین ها بیش از نیمی از پارک ملی کروگر را تحت نظر دارند؛ با مجازی شدن یک محیط بان و مراقبت از wildlifewatch.com، کاربران در صورت مشاهده حیوان در معرض انقراض یا نشانه هایی از شکار غیرقانونی، می توانند به محیط بانان رسمی پارک هشدار دهند و یا تصاویر دریافتی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

علاوه بر دوربین های مداربسته حرفه ای، سنسورهای تصویربرداری با فرمت بزرگنمایی و قدرت ۳۰X Space برای ضبط تصاویر حیوانات و پخش جریان مستقیم برای کمک به محیط بانان در انجام کارهای روزمره استفاده می شوند. هرکدام از این دوربین ها دارای وضوح بسیار بوده و به عنوان یک منبع خوب تحقیقاتی عمل می کنند. در کنار انبوه این تکنولوژی ها، یک ماشین جیپ استتار شده نیز وجود دارد که با فناوری های زیادی مجهز شده است و به صورت مستقیم در بطن تجربیات روزمره محیط بانان به حرکت در می آید.

Wildlife Watch بخشی از برنامه Samsung Upcycling Galaxy است که با هدف تأمین نیازهای اجتماعی، افزایش عمر محصول و کاهش ضایعات با تجدید نظر در کاربرد تلفنها برای نقشهای جدید پایه گذاری شده است؛ سامسونگ معتقد است که استفاده از محصولات قدیمی برای انجام عملکردهای نوین تر یک روش مقبول در راستای جلوگیری از تولید محصولات جدید و تولید انبوه ضایعات در محیط زیست خواهد بود. به عنوان بخشی از ابتکار دیده بان حیات وحش، محیط بانان مجدداً دستگاه های سامسونگ قدیمی را به جای دوربین مداربسته در حصارهای محیطی استفاده کرده و همانند یک  پشتیبانی فنی موثر برای بهبود گشت های روزانه خود به کار می گیرند.

دیوی مونس، مدیر بازاریابی موبایل در سامسونگ بلژیک، در این باره گفت: زندگی ما به سوی مجازی تر شدن سوق پیدا کرده است، فناوری دارای یک قدرت بی نظیر برای گردآوری مردم است که می تواند رخدادهای بی سابقه ای را جامعه عمل بپوشاند؛  Wildlife Watch نیز یک پروژه آزمایشی بسیار مهیج است که قصد دارد با پیوند تکنولوژی و حیاط وحش به نجات زمین بینجامد.

وی خاطر نشان کرد: در این پروژه از گوش های قدیمی استفاده می شود که پیرو شعار تغییر عملکرد دستگاه های از رده افتاده می باشد؛ پروژه Wildlife Watch که کاملاً متعهد به استفاده از فناوری به عنوان ابزاری برای همیشه است و  از برنامه ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار (طرح سازمان ملل متحد)  نیز پشتیبانی می کند.

این برنامه رسما از تاریخ ۱۳ اسفند ( ۳ مارس) با بیش از ۱۰۰ میلیون تلفن هوشمند Galaxy در سراسر جهان آغاز به کار کرد و قرار است بیش از ۱.۵ میلیون دلار کمک مالی برای UNDP جمع آوری کند تا جهان را به یک مکان بهتر تبدیل کند. در این دوره، سامسونگ امیدوار است که بار دیگر چشمهای کاربران با حیواناتی معطوف شود که در طی همه گیری کاملاً فراموش شده بودند.

برای تماشای پخش مستقیم و محافظت از گونه های حیات وحش در معرض خطر، به سایت  wildlife-watch.com مراجعه کنید و همزمان از صحنه های زیبای حیات وحش آفریقا لذت ببرید.

کد خبر: ۷۷٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha