۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
حداقل دستمزد ۱۴۰۰ همانند سال های قبل به صورت ملی تعیین می شود
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حداقل دستمزد ۱۴۰۰ همانند سال های قبل به صورت ملی تعیین می شود

شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ همانند سال های قبل به صورت ملی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در دویست و نود و پنجمین شورای عالی کار ضمن تقدیر از همیاری شرکای اجتماعی و گروه دولت در تشکیل جلسات کمیته مزد ۱۴۰۰ گفت: با برگزاری ۸ جلسه کمیته مزد در سال جاری و افزایش ۲۰ درصدی این جلسات نسبت به مدت مشابه سال قبل مصوبات نهایی این کمیته برای اعضای شورای عالی کار ارائه شد.

شاکرمی اظهارامیدواری کرد با همکاری شرکای اجتماعی و با توجه به واقعیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بتوانیم در زمینه تصمیم دستمزد ۱۴۰۰ به نتایج مطلوبی برسیم.

وی ضمن تاکید بر تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ به صورت ملی گفت : به رغم این که این ظرفیت در قانون وجود دارد که مزد منطقه ای و هم مزد بر اساس صنایع خاص تعیین شود بر اساس تصمیم شورای عالی کار مقرر شد طرح پژوهشی نسبت به تبعات و بررسی دلایل عدم موفقیت تجربه مزد منطقه ای در گذشته و همچنین زیرساخت های آن انجام و با اعلام نتایج این پژوهش و روشن شدن تبعات برای سالهای بعد شورایعالی کار به این موضوع ورود کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این پژوهش زیرنظر کمیته راهبری متشکل از نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی عضو شورایعالی کار و مرکز پژوهش های مجلس، موسسه کار و تامین اجتماعی و سایر مراکز علمی مرتبط بر اجرای این طرح پژوهشی نظارت می کنند.

جلسه بعدی شورای عالی کار جهت ورود به موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه جاری تشکیل می شود.

کد خبر: ۷۷٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha