۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
حاکمیت و تصدی گری دولت در سهام عدالت باید به صفر برسد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بازار:

حاکمیت و تصدی گری دولت در سهام عدالت باید به صفر برسد

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حاکمیت و تصدی گری دولت در سهام عدالت باید به حد صفر برسد و این واگذاری به صورت قطعی انجام شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به لغو انتخابات تعیین اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، گفت: با توافقی که بین مجلس و دولت صورت گرفت، این انتخابات لغو شد و مقرر شد در یک فضای تعاملی بین مجلس و دولت و با رفع ایرادات مربوط به قوانین و نقض قوانینی که در دستورالعمل فعلی وجود داشت و همچنین مشارکت مردم برای اینکه بتوانند نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنند، این انتخابات در سال آینده برگزار شود.

وی تاکید کرد: این انتخابات در سال آینده با برنامه ریزی و یک زمانبندی مشخص و با حفظ حقوق همه دارندگان سهام عدالت برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ما در تلاشیم تا اداره سهام عدالت را به خود مردم واگذار کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری پیرو آزادسازی سهام عدالت، اظهارداشت: حاکمیت و تصدی گری دولت در سهام عدالت باید به حد صفر برسد و این واگذاری به صورت قطعی انجام شود.

وی بیان داشت: تصمیمات درباره برگزاری این انتخابات این شائبه را ایجاد کرده بود که دولت می خواهد اداره سهام عدالت را استمرار ببخشد لذا با توافقی که با مسئولین وزرات خانه انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که مردم می توانند براساس یه رویکرد مشخص و مالکیت خودشان، این مجموعه را اداره کنند.

کد خبر: ۷۷٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha