۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
 آینده متعلق به رمز ارزهاست
کارشناس حوزه اقتصادی:

آینده متعلق به رمز ارزهاست

توکلی، کارشناس حوزه اقتصادی ضمن تصریح بر اینکه آینده متعلق به رمز ارزها است، عنوان کرد: در آینده این احتمال وجود دارد که رمز ارزها وظیفه جابه‌جایی و انتقال پول را بر عهده بگیرند.

به گزارش بازار، علیرضا توکلی کاشی از نیاز انسان به پول به عنوان یک مسئله همیشگی یاد کرد و گفت: از هزار سال پیش تا امروز که کارت های اعتباری نقش جابه‌جایی پول بین مردم را بازی می کنند، همیشه مسئله ضرورت پول مطرح بوده است.

وی از جایگاه ویژه رمز ارزها در آینده خبر داد و بیان کرد: در آینده این احتمال وجود دارد که رمز ارزها وظیفه جابه‌جایی و انتقال پول را بر عهده بگیرند و دیگر نیازی به استفاده از کارت های اعتباری و پول نقد نباشد. در حقیقت افراد در گوشی موبایل خود در قالب یک یوزر نیم و پسوورد می توانند تمام ثروت خودشان را نگهداری کنند، یعنی به جای آنکه افراد کارت بکشند در ازای خرید از یوزر نیم و پسوورد استفاده می کنند.

این کارشناس حوزه اقتصادی ضمن تصریح بر اینکه آینده متعلق به رمز ارزهاست، عنوان کرد: سؤالی که مطرح می شود این است که رمزارزهایی همچون بیت کوین و ریپل که این روزها بر سر زبان ها افتاده اند، همان رمزارزهای آینده هستند یا خیر.

وی اشاره کرد: یک موجود اگر بخواهد نقش پول را ایفا کند باید دو سؤال را پاسخ دهد. سؤال نخست این است که آیا رمز ارز مور ادعا ثبات ارزش دارد یا خیر زیرا مهم‌ترین خصوصیت یک واحد پولی آن است که ثبات ارزش داشته باشد. سؤال دوم این است که با افزایش جمعیت و مبادلات تجاری، آن رمز ارز توانایی گسترش دارد یا خیر؟ در حقیقت یک رمز در صورتی موفق است و می تواند در آینده به عنوان پول مورد استفاده قرار گیرد که حجم آن گسترده شود و ثابت نباشد.

وی با تصریح بر اینکه مشکل فعلی بیت کوین این است که حجم آن محدود است، عنوان کرد: طبق فرمول هایی که گذاشته شده است، سقف تعداد بیت کوین ۲۱ میلیون است. بنابراین اگر قرار باشد مراودات جهانی با بیت کوین انجام شود و با توجه به اینکه این مراودات در حال افزایش است، بیت کوین نمی تواند گزینه مناسبی برای انتخاب شدن به عنوان یک واحد پولی در آینده باشد زیرا تعداد آن قابل افزایش نیست و در نتیجه ثبات ارزشی نیز ندارد.

کد خبر: ۷۷٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha