۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
نهادهای اقتصادی همراه با شورای عالی بورس از سهامداران حمایت کنند
عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران:

نهادهای اقتصادی همراه با شورای عالی بورس از سهامداران حمایت کنند

عشقی نژاد، عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران گفت: تصمیم شورای عالی بورس در خصوص حمایت از سهام داران حقیقی، جذابیت فروش را برای سهامداران کمرنگ می کند و سهامداری را به یک سرمایه گذاری بلندمدت تبدیل می کند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، جواد عشقی نژاد، عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران در خصوص مصوبه شب گذشته شورای عالی بورس و حمایت از سهامداران حقیقی، گفت: تصمیم شورای عالی بورس برای حمایت از سرمایه گذاران حقیقی در واقع این امر را منعکس می کند که بازار در بلند مدت سودده خواهد بود و این مسئله ای است که نهاد ناظر نیز بر آن صحه می گذارد.

وی در ادامه بیان داشت: این تصمیم بسیار درستی است اما مطلوبیت آن وقتی نمایان می شود که سایر نهادهای تصمیم گیر کلان اقتصادی نیز همراه با تصمیمات شورای عالی بورس مبنی بر حمایت از سهامداران حقیقی همراه باشند. لازم است سایر سیاست گذاری های پولی و اقتصادی نیز همراه با شورای عالی بورس در هر تصمیم گیری و اجرای آن، منافع سهامداران خرد را در نظر بگیرند.

عشقی نژاد در ادامه در خصوص کاهش نرخ سود بین بانکی و تأثیر آن بر بازار سرمایه اظهار داشت: به نظر می رسد، نرخ سود بانکی در شرایط فعلی تا پایان یافتن فروش اوراق دولت منتفی است. اما کاهش نرخ سود بانکی، قطعا می تواند تاثیری مثبت بر بازار سرمایه داشته باشد.

وی در ادامه با ارائه پیش بینی عملکرد بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ شمسی اشاره داشت: اتفاقی که در ابتدای سال ۹۹ در بازار سرمایه رخ داد، تقریبا یک رفتار رویایی و شاید کمتر تکرار پذیر بود، کما اینکه اگر بازار از شرایط فعلی خارج شده و وارد فاز نقدشوندگی و تعادل شود، مجددا تجربه چنین بازاری را لمس خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران در ادامه خاطرنشان ساخت: نقدینگی به مرور زمان مجددا به این بازار  باز میگردد و به این ترتیب نباید از متغیرهای سیاسی اثرگذار بر کلیت اقتصاد غافل شویم.

کد خبر: ۷۷٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha