۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
توجه ویژه به زیرساخت و تامین تجهیزات بنادر بر اساس طرح جامع بنادر بازرگانی
معاون بندری سازمان بنادر اعلام کرد

توجه ویژه به زیرساخت و تامین تجهیزات بنادر بر اساس طرح جامع بنادر بازرگانی

منتصر کوهساری، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی وضعیت تجهیزات بنادر کشور را مطلوب دانست و گفت: باید به مقوله تامین تجهیزات مدرن و به روز در بنادر کشور، توجه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری، درباره تامین تجهیزات بندری در بنادر کشور، اظهار داشت: در راستای طرح جامع بنادر بازرگانی کشور دو محور باید مدنظر قرار گیرد یک توسعه زیرساخت بنادر و دیگری تامین تجهیزات بنادر است. 
وی ادامه داد: علاوه بر این باید تجهیزات بندری اعم از گنتری کرین ها، چرثقیل های موبایل ساحلی، مکنده های غلات، تجهیزات مورد استفاده در محوطه های بندری و محوطه های پشتیبانی بنادر همواره آماده به کار و به روز باشند، چراکه ارائه خدمات مطلوب بندری به مشتریان بنادر و جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی ها، وابسته به وضعیت تجهیزات موجود است.
وضعیت تجهیزات بنادر کشور مطلوب است
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر در جهت تامین تجهیزات بندری بر اساس طرح جامع بنادر بازرگانی و نیاز بنادر کشور گام بر می دارد، بیان کرد: هم اکنون وضعیت تجهیزات بنادر کشور مطلوب، اما کافی نیست و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
کوهساری ادامه داد: به منظور فعالیت مشترک تجاری با کشورهای مختلف، داشتن تجهیزات تخلیه و بارگیری مدرن نیاز است که بر این اساس سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع داخلی خود و نیز دریافت وام ۴۰۳ میلیون دلاری، نسبت به تامین تجهیزات بندری و دریایی اقدام کرد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تجهیزات بندری نظیر چرثقیل های موبایل ساحلی، جرثقیل های موبایل محوطه ای، لیفتراک ها، ریچ استاکر، ام پی تی استاکر و...وارد شدند، گفت: مناقصه تامین تعدادی از تجهیزات دریایی در حال انجام و بخشی ساخته شده است و در آینده نزدیک در بنادر مورد استفاده قرار می گیرند.

کد خبر: ۷۷٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha