۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
تحریم‌ها علیه ایران دقیق اجرا می‌شود
گزینه معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا:

تحریم‌ها علیه ایران دقیق اجرا می‌شود

آدیمو، معاون احتمالی وزارت خزانه داری آمریکا در راستای تداوم رویکرد خصمانه واشنگتن علیه تهران، بر تعهد خود به اجرای دقیق تحریم‌های این کشور علیه ایران تاکید کرد.

به گزارش بازار، «والی آدیمو» (Wally Adeyemo) گزینه مورد نظر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی معاونت وزارت خزانه داری، بر تعهد خود به اجرای دقیق تحریم‌های این کشور علیه ایران، روسیه و دیگر کشورها تاکید کرد.

آدیمو در پاسخ کتبی به پرسش‌های اعضای کمیته مالی سنای آمریکا اعلام کرد ایران فقط در صورتی باید از معافیت از تحریم‌ها برخوردار شود که اقدامات مناسب را برای از سرگیری عمل به تعهدات خود براساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ اتخاذ کند.

معاون احتمالی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تاکید کرد این وزارتخانه هر گونه تلاش ایران را برای دور زدن تحریم‌ها را به دقت بررسی و از همه ابزارهای موجود برای مختل کردن این حمایت استفاده خواهد کرد.
 
آمریکا برای تسلیم کردن جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواسته های غیرقانونی و نامشروع کارزار فشار حداکثری را در پیش گرفت و پس از خروج ترامپ از توافق هسته ای برجام در ۱۳۹۸ شدیدترین تحریم ها را علیه تهران اعمال کرد. به رغم بی نتیجه بودن این تحریم ها واشنگتن هم چنان بر افزایش تحریم ها تاکید می کند.
 
هر چند دولت دونالد ترامپ بر ادامه کارزار فشار حداکثری علیه ایران پافشاری می‌کرد، اما ناکامی آشکار این اقدام به رغم تاثیرات منفی آن بر اقتصاد ایران نشان داد که ترامپ در دوره ریاست جمهوری اش هرگز نتوانست با تحریم ها ایران را به زانو در آورد.

کد خبر: ۷۶٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha