۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
وجود بیماری تب برفکی در دامداری های اسدآباد تایید نشد
رئیس اداره بهداشت دامپزشکی استان همدان:

وجود بیماری تب برفکی در دامداری های اسدآباد تایید نشد

همدان - مهران جلیل، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه در پی اعلام دامداران روستاهای «طویلان سفلی»، «حسام آباد» و حومه شهر آجین اسدآباد مبنی بر وجود علائم مشکوک به بیماری تب برفکی در دام ها بازدیدهای میدانی و بررسی ها انجام شد، گفت: خوشبختانه این بیماری در سطح دامداریهای شهرستان اسدآباد مشاهده نشد.

زهرا مهران جلیل در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بازدید از دامداریهای شهرستان اسدآباد، گفت: طی برنامه ای به همراه کارشناسان فنی واحد مبارزه دامپزشکی استان همدان از کانون های مشکوک به بیماری تب برفکی در جمعیت دامی شهرستان اسدآباد بازدید شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان همدان گفت: این بازدیدها به صورت دوره ای یا پیرو گزارشات ادارات دامپزشکی شهرستانها به منظور ردیابی و شناسایی کانون های مرتبط با بیماری های دامی و انجام اقدامات لازم صورت می گیرد .

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی دامداران نسبت به بیماری های دامی حساس و آگاه شده اند و با مشاهده علائم بیماری در واحد خود سریع به دامپزشکی مراجعه و درخواست های خود را پیگیری می کنند.

مهران جلیل عنوان کرد: در پی اعلام دامداران روستاهای «طویلان سفلی»، «حسام آباد» و حومه شهر آجین شهرستان اسدآباد مبنی بر وجود علائم مشکوک به بیماری تب برفکی، پس از بازدیدهای میدانی و بررسی های انجام گرفته خوشبختانه این بیماری در سطح دامداریهای شهرستان اسدآباد مشاهده نشد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری های دامی با واکسیناسیون به موقع گفت: مراکز واکسیناسیون بخش خصوصی در همه شهرستانها بازوان توانای دامپزشکی بوده و آماده ارائه خدمات به دامداران است.

کد خبر: ۷۶٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha