۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کاروانسرای قاجاری همدان در انتظار توجه مسئولان
فیلم استان‌ها؛

کاروانسرای قاجاری همدان در انتظار توجه مسئولان

همدان - کاروانسرای قاجاری «گلشن» واقع در بافت قدیمی بازار همدان این روزها به انبار اجناس مختلف، خرید و فروش فرش، کاغذ و کفش تبدیل شده و نیازمند توجه بیشتر است تا ضمن حفظ میراث گذشتگان بهره برداری لازم از آن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، کاروانسرای گلشن همدان متعلق به اوایل دوره قاجار در بازار تاریخی همدان قرار دارد و باقی مانده دوره صفویه است.

این کاروانسرا یکی از ۱۰ کاروانسرای همدان است که به واسطه‌ قرار گرفتنش در کنار بازار تاریخی همدان، مرکز تجاری شهرهایی مانند زنجان، کردستان و کرمانشاه بوده و در آن زمان از آن، کالاهای تجاری مانند فرش، به خارج از کشور صادر می شد.

کاروانسرای گلشن همدان با پلان چهار ایوانی در ضلع شرقی راسته صحافخانه واقع شده و مساحت آن حدود سه هزار و ۴۰۰ متر مربع و دارای ۷۰حجره است ضمن اینکه هشتی ورودی بنا در قسمت داخل دارای تزئینات آجری زیبایی است و در قسمت نمای بیرونی نیز آجر کاری حصیری بنا را تزئین کرده است.

کاروانسرای گلشن در بافت قدیمی بازار همدان قرار دارد و اکنون در این کاروانسرای قاجاری مشاغل مختلف مانند انبار اجناس مختلف، خرید و فروش فرش، کاغذ و کفش فعالیت دارند ضمن اینکه این کاروانسرا در حال حاضر مرکز فروش گلیم و پارچه نیز است.

بیان این ویژگی ها در حالی ذهن را متوجه زیبایی های آن می کند که این کاروانسرا نیازمند توجه بیشتر است تا ضمن حفظ میراث گذشتگان بهره برداری لازم از آن صورت گیرد.

کد خبر: ۷۶٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha