۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
۴۵ تن تولید مرغ مازاد در اردبیل داریم/ تعدیل قیمت در روزهای آینده 
معاون بازرگانی جهاد کشاورزی اردبیل:

۴۵ تن تولید مرغ مازاد در اردبیل داریم/ تعدیل قیمت در روزهای آینده 

اردبیل- محمدی، معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۴۵ تن تولید اضافی و مازاد مرغ در استان داریم و افزایش قیمت‌ مرغ غیرقانونی است.

محمد ابراهیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی باید اهالی استان مرغ را به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان از فروشگاه‌ها خریداری کنند.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ درب واحدهای مرغداری ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است که لاشه آن به قیمت ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان تحویل واحدهای توزیع می‌شود تا به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان گوشت سفید وارد چرخه مصرف شود.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: هرگونه افزایش قیمت از مبلغ اعلام شده تخطی از قانون و تخلف صنفی محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با عوامل و عناصر آن برخورد خواهد شد.

محمدی افزود: چنانچه مرغداری قیمت مصوب را در نظر نگیرد، امکان تأمین واکسن و نهاده‌های دامی برای این واحدها وجود نخواهد داشت و ما هیچ‌گونه همراهی و همکاری لازم را با این گونه واحدهای صنفی متخلف شاهد نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده قیمت‌های غیرمصوب در بازار عرضه گوشت سفید می‌توانند گلایه‌ها و اعتراض خود را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا از طریق سازمان صمت و اکیپ‌های بازرسی نظارت‌ها تقویت شده و با واحدهای صنفی متخلف برخورد شود.

محمدی به تولید روزانه ۱۳۰ تن گوشت سفید در استان و کشتار بهداشتی در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: ۹۰ تن مصرف استان اردبیل به صورت روزانه است و مازاد این تولید به رقم ۴۵ تن به سایر مناطق ارسال می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: با توجه به افزایش فروش مرغ در ایام پایانی سال، مرغداری‌ها باید مطابق قیمت مصوب عرضه محصول را انجام داده و از هرگونه افزایش بی‌رویه در این زمینه جلوگیری کنند.

کد خبر: ۷۶٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha