۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
غیر مقاوم بودن ۴۳ درصد مسکن روستایی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

غیر مقاوم بودن ۴۳ درصد مسکن روستایی

تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۹۳ درصد مسکن روستایی غیرمقاوم بود که با اجرای طرح‌های بازسازی، نوسازی و بهسازی، این میزان به ۴۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، علیرضا تابش در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی برای بهسازی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده افزود: با همکاری گسترده بانک‌ها توانستیم در طرح مسکن روستایی یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها احداث کنیم که با درنظرگرفتن واحدهای بازسازی شده این میزان به دو میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن روستایی رسیده است.

وی گفت: برای طرح‌های بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی، حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان و برای بازسازی دیگر واحدهای روستایی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان و در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از طریق شبکه بانکی اختصاص یافت.

تابش گفت: بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی موجب شد این واحدها در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله هیچ آسیبی نبینند.

وی افزود: ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومین را برای محرومان تعریف کردیم که حدود ۵۶ هزار واحد از این میزان تکمیل و تحویل شده و بقیه هم تا پایان دولت تکمیل و تحویل می‌شود، نکته قابل توجه این که برای اجرای این طرح علاوه بر تسهیلات اعطایی، ۳ میلیون تومان نیز برای هر واحد به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پس از سیل سال ۹۸, صد و ده هزار مسکن روستایی را تعمیر و ۹۰ هزار مسکن روستایی نیز احداث کردیم، ضمن اینکه پس از زلزله سرپل ذهاب هم ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی احداث و ۸۵ هزار واحد را تعمیر کردیم که منابع مورد نیاز برای این اقدامات از منابع داخلی بانک‌ها تامین شده است.

در این مراسم از مدیران عامل بانک‌های تاثیرگذار در بهسازی و بازسازی مناطق سانحه دیده و مسکن روستایی تجلیل شدند.

کد خبر: ۷۶٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha