۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
صرفه‌جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب کشاورزی با اجرای طرح «گلخانه تاریک»
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب خبر داد

صرفه‌جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب کشاورزی با اجرای طرح «گلخانه تاریک»

علاءالدینی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب گفت: با اجرای طرح «گلخانه تاریک» در بخش کشاورزی که بیشترین مصرف آب را دارد، توانستیم حدود ۹۰ درصد از آب به کار رفته در این حوزه را با استفاده از ظرفیت بخش دانشگاهی صرفه‌جویی کنیم.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمد ولی علاءالدینی با بیان اینکه این طرح از جمله طرح‌های جدیدی به شمار می‌آید که با تعاملِ بخش دانشگاهی اجرایی شده است، گفت: اهمیت مدیریت مصرف انرژی و منابع طبیعی به‌ویژه در بخش‌های آب، خاک و محیط زیست در سطح جهانی موجب شده تا همگان در اندیشه بهره‌وری بهینه از آنها در نقاط مختلف دنیا باشند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و ۲ درصد در بخش صنعت استفاده می‌شود، اظهار کرد: با اجرای طرح «گلخانه تاریک» در بخش کشاوزی که بیشترین مصرف آب را دارد، توانستیم حدود ۹۰ درصد از آب به کار رفته در این بخش را با استفاده از ظرفیت دانشگاهی صرفه‌جویی کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ساتکاب، این طرح در مرحله نخست برای پرورش سبزی خوردن و صیفی‌جات صورت گرفته که با نور تنظیم شده در محلی بدون خاک انجام و نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.

علاءالدینی خاطرنشان کرد: امیداوریم با اجرای این طرح به زودی به شکل یک طرح خانگی با ارائه تجهیزات مورد نیاز در داخل منازل نیز انجام و به این ترتیب گام موثری در مسیر حفظ محیط زیست و مدیریت بهینه انرژی برداشته شود.

کد خبر: ۷۶٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha