۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات کالا در گیلان
استاندار گیلان مطرح کرد

هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات کالا در گیلان

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه ۵۹۲ میلیون دلار کالا سال جاری از استان صادر شده، گفت: این میزان سال آینده ۷۲۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان، یکی از مولفه‌های تحقق سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را توسعه صادرات غیرنفتی عنوان و اظهار کرد: اقدامات بخش دولتی و خصوصی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در تحقق این شعار تأثیرگذار است.

وی به هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان برای سال‌جاری و تحقق ۵۹۲ میلیون دلاری تا زمان حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت بالای استان در این حوزه، به این میزان قانع نیستیم و برای سال ۱۴۰۰، هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری مورد انتظار است.

استاندار گیلان ادامه داد: افزایش پست اسکله‌ها و توسعه بندرانزلی و کاسپین می‌تواند بسترساز رشد میزان صادرات به بیش از یک‌میلیارد دلار باشد که جزو هدفگذاری استان است.

وی به استفاده مطلوب گیلان از پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا نسبت به استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: گیلان با صدور ۳۲ هزار فرم CT۳ در طول ۱۱ ماه با مشارکت اتاق بازرگانی، بیشترین بهره مندی را از تشکیل میز اتحادیه اوراسیا داشته است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت وجود بنادر انزلی و کاسپین با تکمیل کریدور شمال - جنوب و اتصال راه آهن باید استفاده بیشتری شود، افزود: رشد ۸۲ درصدی صادرات کالا از بندرآستارا از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاصل تلاش بازرگانان، گمرک و بنادر استان است.

وی نقش محصولات کشاورزی استان در توسعه صادرات را بسیار اثرگذار دانست و با اشاره به مقبولیت تولیدات گیلان در میان همسایگان به ویژه کشورهای شمالی، گفت: با پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران در جهت توسعه صنایع تبدیلی، برندسازی، بسته بندی مطلوب و فرآوری محصولات، می توانیم زمینه ترغیب آنان را فراهم کنیم.

استاندار گیلان فاصله‌گرفتن از خام‌فروشی محصولات کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: طی دو سال اخیر کالاهای بسته بندی و برندسازی شده به مراتب ارزش افزوده بالاتری را ایجاد کرده اند.

کد خبر: ۷۶٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha