۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
روغن خام موجود در گمرکات به اندازه ۴ ماه کشور است| حلب مورد نیاز کارخانجات روغن تأمین شده است
دبیر ستاد تنظیم بازار:

روغن خام موجود در گمرکات به اندازه ۴ ماه کشور است| حلب مورد نیاز کارخانجات روغن تأمین شده است

قبادی، معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: در خصوص تامین روغن خام مورد نیاز واحدهای تولیدی مشکلی نداریم، بالغ بر ۴۵۰ هزار تن روغن خام در گمرکات کشور داریم که به اندازه چهار ماه کشور می باشد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، عباس قبادی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، در خصوص توزیع روغن، بیان کرد: در سال‌های گذشته کارخانجات روغن حدود ۱۵ روز تعطیلی داشتند(تعطیلات نوروز) که امسال مقرر شد تعطیلی ها به حداکثر سه روز کاهش یابد و کارخانجات با سه شیفت کار کنند تا کسری روغن در بازار جبران گردد.

حلب مورد نیاز کارخانجات روغن تأمین شده است
وی با اعلام اینکه سهمیه ورق نیز برای کارخانجات روغن در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مقرر شد که کل نیاز حلب کارخانجات روغن تأمین گردد که خوشبختانه معاونت امور صنایع وزارت صمت این کار را انجام داده است.

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت در ادامه بیان کرد: در این جلسه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارشی از روند قیمت‌ها در بازار را ارایه داد که بر اساس این گزارش در هفته گذشته تنها در سه یا چهار قلم کالا افزایش قیمت داشته ایم و در مابقی کالاها ثبات نسبی حاکم بوده است و در حوزه کالاهای اساسی نیز شرایط خوبی داریم.

روند ورودی کالا به کشور باثبات و مناسب است
قبادی با بیان اینکه گزارشی از روند ورودی کالا به مجموعه بنادر و گمرکات کشور نیز در این جلسه داده شد، گفت: روند ورودی کالا به کشور باثبات و مناسب است، رقم های قابل توجهی کالا در بنادر و گمرکات کشور در حال ترخیص است.

قبادی اضافه کرد: ورودی کالا به کشور به نسبت هفته گذشته بالغ بر ۴۵۰ هزار تن بوده است که عدد خوبی است.

پیشنهادی برای رونق تهاتر، صادرات و واردات کالا در مرز سیستان وبلوچستان
وی در پایان با اشاره به پیشنهاد استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص مرزنشینان آن استان، بیان کرد: ببر اساس این پیشنهاد تهاتر و صادرات و واردات کالا در مرز رونق خواهد گرفت و ان شالله این پیشنهاد که در ستاد تنظیم بازار نیز به تصویب رسید؛ مورد موافقت مسئولان قرار بگیرد تا بخشی از نیازهای استانهای شرقی از این طریق حل شود و کمکی نیز به مردم آن منطقه باشد.

کد خبر: ۷۶٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha