۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
مجوز مجلس برای جذب ۲ میلیارد دلاری تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت مترو
در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصویب شد

مجوز مجلس برای جذب ۲ میلیارد دلاری تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت مترو

نمایندگان مجلس با مجوز دولت برای تخصیص دو میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی برای ساخت خطوط قطار شهری و طرح های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند "د" تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند.

متن این بند به شرح زیر است:

دولت مجاز است در صورت تامین ۷.۵ درصد سهم دستگاه توسط شهرداری ها و دستگاه های ذیربط و تعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط همان دستگاه حداقل ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی در سقف سهمیه بند الف این تبصره را جهت ساخت و بهره برداری از خطوط قطار شهری و طرح های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند اختصاص دهد، دولت موظف است با رعایت ماده ۵ قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب ۲۲ مردادماه ۱۳۸۵ نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند، به شهرداری ها اجازه داده می شود در صورت تامین کل سهم و تضمین اصل و سود این تسهیلات خارج از سهم این بند نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

در ادامه نمایندگان با اصل تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه با ۱۷۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

کد خبر: ۷۶٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha