۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
ارتقای سطح همکاری اتاق‌ ایران با ادارات ثبت اسناد و املاک
معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران تاکید کرد

ارتقای سطح همکاری اتاق‌ ایران با ادارات ثبت اسناد و املاک

علیخانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در راستای برقراری تعاملات و گسترش سطح مناسبات اتاق‌ها و اداره‌های ثبت استانی تاکید کرد و پیشنهاد داد: میزی در اتاق کرج از سوی اداره ثبت اسناد و املاک استان درنظر گرفته شود تا فعالان اقتصادی این استان خدمات اداره ثبت را در شرایط بهتری دریافت کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، معاونت استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در راستای توسعه سطح همکاری اتاق‌های استانی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نشستی را با حضور مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری این سازمان، مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز و رئیس اتاق کرج برگزار کرد.

بر اساس اظهارات مظفر علیخانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در حال حاضر سطح مناسبات و روابط بین اتاق ایران و سازمان ثبت بسیار امیدوارکننده است و این تعاملات و همکاری‌ها برای پیشبرد اهداف تعریف شده بسیار کارساز خواهد بود.

او معتقد است اگر اساس همکاری بین نهادها و سازمان‌ها، تعامل و اعتماد متقابل باشد، بدون شک در اجرای برنامه‌ها و اهداف تعریف شده، موفق‌تر هستیم. در این بین می‌توان میزان همراهی‌ها و دوستی‌ها را عمق داده و نتایج بهتر و بیشتری کسب کرد.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران با طرح پیشنهادی مبنی بر برگزاری نشست‌های ادواری بین اتاق کرج و اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز با هدف شناسایی بهتر مشکلات موجود و ارائه راهکارهای اجرایی، تصریح کرد: ایجاد پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار که از تهران آغاز و در ۵ اتاق استانی دیگر نیز راه‌اندازی شد، توانست به نتایج خوبی دست پیدا کند و خوشبختانه شاهد رضایت‌مندی ذی‌نفعان آن بوده و در عین حال بار سنگینی از دوش دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی برداشته شد. با توجه به این تجربه موفق می‌توان تا زمانی که پنجره واحد در اتاق کرج نیز راه‌اندازی شود، میزی در اتاق کرج از سوی اداره ثبت اسناد و املاک استان درنظر گرفته شود تا فعالان اقتصادی این استان خدمات اداره ثبت را در شرایط بهتری دریافت کنند. به طور حتم فردی که برای این کار در نظر خواهید گرفت بر اساس قوانین حاکم بر سازمان عمل می‌کند اما زیرساخت‌های لازم برای حضور و فعالیت ایشان را اتاق کرج تامین خواهد کرد.

در این راستا مرتضی ادب، مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری با توجه به نگاه و رویکرد قوه قضائیه به مسائل مربوط به محیط کسب‌وکار کشور، گفت: قوه قضائیه، موتور محرک محیط کسب‌وکار کشور را فعالان اقتصادی و خانه آنها را اتاق ایران می‌داند و بر این باور است که به خوبی جایگاه مشورتی اتاق ایران در قانون، تصریح شده است.

او به عملکرد اداره ثبت استان البرز و توفیقاتی که در این مجموعه حاصل شده است نیز اشاره و تصریح کرد: آنچه در این بخش به دست آورده‌ایم همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد و باید سطح تعاملات بین این اداره با سایر نهادهای مربوطه از جمله اتاق کرج، افزایش پیدا کند. در این راستا کمبودها و نواقصی وجود دارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر برطرف شوند.

ادب برگزاری سمینارهای آموزشی در حوزه ثبت اسناد و شرکت‌ها را ضروری توصیف کرد و با توجه به پیشنهاد علیخانی مبنی بر حضور یک نیرو از ادراه ثبت در اتاق کرج، تاکید کرد: از آنجا که در آینده پنجره واحد در اتاق کرج هم راه‌اندازی می‌شود، بنابراین بهتر است به جای حضور یک نفر از اداره ثبت در اتاق کرج، این اتاق فردی را به اداره ثبت معرف کند تا آموزش‌های لازم در این حوزه به او داده شود و از این پس به عنوان نماینده این اتاق با اداره ثبت در ارتباط باشد.

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری با نگاهی به تجربه این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: زمانی که یک دوره آموزشی از سوی این سازمان برگزار شد تازه متوجه شدیم که نگاه‌ها نسبت به این سازمان تا چه حد با وقعیت فاصله دارد. در واقع بخش زیادی از اطلاعات موجود تنها به دلیل آرایش اشتباه و نگاه‌های متفاوت نتوانسته به سرانجام برسد و موجب شده تا کارها متوقف شوند.

بر اساس گفته‌های او یکی از ارکان مهم اتاق‌ها، تشکل‌های زیرمجموعه آنها هستند که نوع ثبت، برگزاری مجامع و دیگر مسائل مربوط به آنها از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار است. در این حوزه نیز باید اقدامات بیشتری از سوی هر دو طرف صورت پذیرد. این پیشنهاد هم مطرح است که به صورت پایلوت اولین پردیس مربوط به این سازمان را در استان البرز ایجاد کنیم.

در این رابطه شهریار کناریوند، مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز ضمن تشریح اقدامات و فعالیت‌هایی که توسط این اداره کل در استان البزر صورت گرفته و همچنین تاکید بر اهمیت گسترش سطح تعاملات بین این اداره و اتاق کرج درباره تاسیس پردیس سازمان ثبت در این استان، اعلام امادگی کرد.

ستایش، رئیس اداره نظارت بر امور ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نیز پیشنهاد اجرای یک طرح مطالعاتی درباره تشکل‌ها و نوع ثبت آنها، اساسنامه و شیوه برگزاری مجامع آنها بر اساس تجربه و عملکرد کشورهای مشابه ایران در این حوزه را با همکاری اتاق ایران و سازمان ثبت مطرح کرد.

به اعتقاد او نتیجه این مطالعه می‌تواند در تدوین هر چه بهتر نقشه راه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موثر باشد.

در نهایت مقرر شد طی هفته آینده گروهی از سازمان ثبت به اداره ثبت استان البرز اعزام شده و نشست دیگری با هیات رئیسه اتاق کرج در راستای توسعه سطح تعاملات و روابط، برگزار شود.

کد خبر: ۷۶٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha