۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
مرز سومار امروز بازگشایی می‌شود
فرماندار گیلان‌غرب:

مرز سومار امروز بازگشایی می‌شود

کرمانشاه - فرماندار گیلان‌غرب از فعالیت مجدد مرز سومار از امروز خبر داد و گفت: مجوز بازگشایی این مرز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گیلان‌غرب، کوروش محمودیان اظهار داشت: مجوز بازگشایی بازارچه سومار توسط گمرک کشور عراق به استاندار دیالی ابلاغ شده و متعاقب آن، این موضوع توسط طرف عراقی به مدیر بازارچه سومار اعلام شده است تا صادرات کالا از ظهر امروز سه شنبه سوم دی ماه از مرز سومار از سرگرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مرز سومار از ۲۸ مرداد ماه گذشته به علت برخی مشکلات در این مرز از طرف دولت عراق تعطیل شده بود، افزود: با اعلام این تصمیم از سوی طرف عراقی رایزنی‌های لازم بین مقامات کشورمان و طرف عراقی انجام گرفت و پس از تعطیلی بازارچه سومار، در دیدار استاندار کرمانشاه و استاندار دیالی در مرز سومار ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود بر تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های این مرز، به‌عنوان ضرورت در امر بازگشایی سریع آن با توجه به مصوبه هیئت وزیران در اعلام رسمی شدن مرز سومار تاکید شد.

فرماندار گیلان‌غرب افزود: طی مدتی که این مرز بسته اعلام شد روند تکمیل برخی زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر ایجاد سکو بارانداز، تکمیل ساختمان اداری ملاقت‌های مرزی، توسعه و بهسازی محوطه، نورپردازی و روشنایی و. انجام گرفت و طرف عراقی هم متقابلا اقداماتی در این مسیر انجام داده است.

محمودیان با بیان اینکه بازگشایی این مرز در اقتصاد دو استان نقش بسزایی خواهد داشت، گفت:درباره موضوع لیست کالاهایی که از نظر طرف عراقی نباید صادر شود هم کار کارشناسی انجام و تفاهم‌نامه لازم تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه به صورت جدی تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های بازارچه مرزی سومار را رصد می‌کنیم، گفت: خط فیبر نوری هم اکنون درحال اجرا است، همچنین طی سال گذشته حدود ۶۰ هزار کامیون با یک میلیون تن کالا از مرز سومار مبادله شده است مرز سومار در فاصله ۶۷ کیلومتری گیلان‌غرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

فرماندار گیلان‌غرب با تاکید بر اینکه بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده است گفت: اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود.

این مرز به تازگی در جلسه هیئت دولت ایران به عنوان مرز رسمی مصوب شده است و در سال گذشته حدود ۶۰ هزار کامیون با یک میلیون تن کالا از مرز سومار مبادله شده ‎است.

کد خبر: ۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha