۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
سند توسعه شهرستان‌های اردبیل در مرحله ویرایش نهایی
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل خبر داد:

سند توسعه شهرستان‌های اردبیل در مرحله ویرایش نهایی

اردبیل- معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: سند توسعه شهرستان‌های استان در مرحله ویرایش نهایی قرار دارد.

غلامرضا خوشزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سند توسعه شهرستان‌ها به عنوان سند راهبردی توسعه پایدار همه شهرستان‌های استان با چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین شده و سعی بر این بوده تا همه ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌ها مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما با در نظر گرفتن وضعیت گذشته، موجود و آینده توسعه شهرستان‌ها و رسیدن به نقطه تعادل این سند را تهیه کردیم تا با محور قرار دادن آن برنامه‌ریزی‌های سالانه و توزیع اعتبارات برای خروج از محرومیت مزمن فراهم آید.

توجه به ساماندهی سکونتگاه‌ها و موضوع حاشیه‌نشینی در سند توسعه شهرستان‌ها
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در حال حاضر شهرستان‌هایی نظیر گرمی، بیله‌سوار و بخشی از خلخال و چندین روستای نمین از محرومیت شدید رنج می‌برند که در این مطالعات پیش‌بینی شده با برنامه‌ریزی‌های سالانه این شهرستان‌ها در مسیر جهش توسعه‌ای و رسیدن به یک نقطه متعادل قرار گیرند.

خوشزاد بیان کرد: در سند توسعه شهرستان‌ها حتی به ساماندهی سکونتگاه‌ها و موضوع حاشیه‌نشینی نیز توجه شده تا در یک فرآیند مناسب و برنامه‌ریزی چندین ساله شرایط توسعه‌ای را در این مناطق شاهد باشیم.

وی گفت: ناظر تهیه سند توسعه شهرستان‌ها در حال ویرایش نهایی این اسناد است تا با آخرین روش‌های متداول در سطح دنیا این سند شکل اجرایی به خود بگیرد.

سند آمایش اردبیل هم‌راستا با سند ملی به تصویب می‌رسد
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل ادامه داد: سند آمایش استان تهیه و تدوین شده و حتی در کارگروه فنی سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسیده است.

خوشزاد تصریح کرد: تائید نهایی این سند منوط به تصویب سند بالادستی آمایش ملی است که مراحل نهایی تدوین را سپری می‌کند و امیدواریم سند آمایش استان هم راستا با سند ملی به تصویب نهایی رسیده و برای اجرا ابلاغ شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سند آمایش ملی با محوریت چندین وزارتخانه و پیگیری مسئولان ارشد کشور در گام‌های نهایی است و استان اردبیل یک قدم جلوتر از سایر استان‌ها سند آمایش را آماده کرده تا به سرعت بعد از تصویب سند ملی مراحل اجرایی آن آغاز شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل خاطرنشان کرد: بعد از ابلاغ سند آمایش استان با هماهنگی همه دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌ها به شکل درست و با یک افق بلندمدت مورد توجه قرار خواهد گرفت تا شرایط مناسبی را در تحول اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌ها شاهد باشیم.

کد خبر: ۷۶٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha