۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
ضرورت جلوگیری از خام فروشی آبزیان/ کیله سردشت به پایانه صادرات آبزیان تبدیل شود
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی عنوان کرد؛

ضرورت جلوگیری از خام فروشی آبزیان/ کیله سردشت به پایانه صادرات آبزیان تبدیل شود

ارومیه- قریشی، مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی آبزیان در شهرستان سردشت تاکید کرد و گفت: پرورش دهندگان آبزیان نباید دغدغه فروش را داشته باشند.

محمد باقر قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شهرستانی مانند سردشت که سالانه نزدیک به هزار تن تولید ماهیان سرد آبی دارد باید دارای صنایع جانبی بوده و از خام فروشی جلوگیری شود، افزود: متاسفانه خام فروشی آبزیان در استان به دلیل نبود صنایع جانبی صنعت آبزی پروری به یکی از دغدغه های مهم با وجود ظرفیت بالا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مرز کلیه نزدیک ترین مرز به مراکز جمعیتی عراق و استانهای عمقی کشور و مناسب ترین مرز برای صادرات آبزیان به شمار می رود، ادامه داد: صادرات آبزیان با کاهش هزینه بالاسری در این مرز می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی و اشتغال در منطقه شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خواستار احداث پایانه آبزیان در مرز کیله سردشت شد و عنوان کرد: با احداث پایانه آبزیان در مرز کلیه می توانیم شاهد رونق صادرات این صنعت و ارز آوری برای کشور باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه سردشت در راستای پرورش ماهیان زینتی، پرورش زالو و جلبک پروری هم به عنوان مشاغل خانگی و هم به صورت مزارعی، اضافه کرد: وجود مرز کیله می تواند در امر پرورش و صادرات آبزیان در این شهرستان بسیار مفید باشد چرا که پرورش آبزیان دارای معافیت های مالیاتی بوده و می طلبد که این مرز را به یکی از اصلی ترین پایانه های صادرات آبزیان تبدیل کنیم.

قریشی با اشاره به اینکه شهرستان سردشت دارای منابع آبی بسیار غنی مانند رودخانه زاب، وزینه و چشمه های فراوان است و این  امر یک پتانسیل بسیار عظیم جهت پرورش ماهیان سردآبی به شمار می رود، اظهار کرد: در بحث دریاچه پشت سد و اطراف آن هیچ گونه محدودیتی از نظر توسعه آبزی پروری نداریم، محدودیت هایی که در گذشته وجود داشت برداشته شده است.

وی اضافه کرد: آماده صدور مجوزات لازم جهت توسعه آبزی پروری و احداث مجتمع ها در این شهرستان هستیم و همچنین آمادگی داریم مجوز برای کل استخرهای ذخیره آب کشاورزی به عنوان استخرهای دو منظوره صادر کنیم تا با تامین بچه ماهی به صورت رایگان برای آب بندها زمینه توسعه این صنعت را فراهم کنیم.

آذربایجان غربی با تولید سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن آبزی یکی از قطب های مهم این صنعت در کشور به شمار می رود.

کد خبر: ۷۶٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha