۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۸
در تامین گوشت قرمز کمبودی نداریم| خرید نهاده های دامی از بازار آزاد علت گرانی
در گفتگوی رئیس انجمن صنفی گاوداران:

در تامین گوشت قرمز کمبودی نداریم| خرید نهاده های دامی از بازار آزاد علت گرانی

مقدسی، رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای پایانی سال انجمن صنفی گاوداران ایران آمادگی گوشت گوساله زنده را به نرخ ۴۴ هزار تومان به دولت بفروشد.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «سید احمد مقدسی» در پاسخ به سوال دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر در بازار و گله شهروندان از این گرانی افزود: هم اکنون ۳۰۰ هزار راس گوشاله در دامداری های کشور موجود است و این نشان می دهد که نا در تامین گوشت قرمز هیچ گونه کمبودی در کشور نداریم.

رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران تاکید کرد: در صورتی که ما دام زنده سنگین را به دولت ۴۴ هزار تومان به دولت بفروشیم در این صورت مصرف کنندگان می توانند گوشت گوساله مرغوب را حدود ۱۲۰ هزار تومان در بازار بخرند.

وی بیان کرد: برای عملی شدن این موضوع هفته گذشته در جلسه ای که در خدمت «محمد صادق مفتح» قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی داشتیم تفاهم نامه ای امضا شد تا بتوانیم از این هفته گوشت گوساله زنده را به نرخ ۴۴ تومان بفروشیم که در این صورت لاشه آن حدود ۸۰ هزار تومان خواهد بود و به قیمت۱۲۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان برسد.

هم اکنون نهاده های دامی به اندازه مورد نیاز دامداران پروار توزیع نمی شود و دامداران مجبور هستند بخشی از نهاده های دامی خود را با چند برابر قیمت از بازار آزاد بخرند و این هزینه های تولید گوشت قرمز را بالا می برد

مقدسی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار که چرا هم اکنون قیمت گوشت گوساله در بازار به بیش از ۱۴۰ هزار تومان رسیده است گفت: هم اکنون نهاده های دامی به اندازه مورد نیاز دامداران پروار توزیع نمی شود و دامداران مجبور هستند بخشی از نهاده های دامی خود را با چند برابر قیمت از بازار آزاد بخرند و این هزینه های تولید گوشت قرمز را بالا می برد.

رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران اظهارداشت: در حال حاضر تامین نهاده های دامی دامداران شیری صنعتی مشکلی ندارد اما در تامین نهاده های دامی دامداران پروار بند و شیری روستایی مشکلاتی وجود دارد که دامداران مجبورند نهادهای خود را از بازار آژاد تامین کنند و این در گرانی هزینههای تولید و قیمت گوشت در بازار تاثیرگذار بوده است.

این مقام مسئول در کانون انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: دولت و سازمان های مسئول باید در تامین نهاده های دامی دامداران صنعتی تمام ویژه ای داشته باشد تا دامداران مجبور نشوند نهاده ها را با چند برابر قیمت از بازار آزاد بخرند.

در تامین گوشت قرمز کمبودی نداریم بلکه مازاد هم داریم
مقدسی بیان کرد: ما در تامین گوشت قرمز کمبودی ندایم بلکه هم اکنون مازاد نیز وجود دارد و به اندازه نیاز مردم و هموطنان در کشور می توانیم گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

 رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به افزایش هزینه های تولید گوشت قرمز گفت: با بررسی هزینه های تولید هم اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله برای دامداران ۴۴ هزار تومان تمام می شود و اگر به قیمت ۱۲۰ هزار تومان بدست مصرف کنندگان برسد قیمت آن متعادل است، اما هم اکنون در بازار گوشت گوساله بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار تومان به مردم عرضه می شود.

اگر دولت دام زنده را از دامداران ۴۴ هزار تومان بخرد، با عرضه گسترده آن در بازار قیمت گوشت با روند نزولی به زیر ۱۲۰ هزار تومان خواهد رسید

مقدسی اظهارداشت: اگر دولت دام زنده را از دامداران ۴۴ هزار تومان بخرد با عرضه گسترده آن در بازار قیمت گوشت با روند نزولی به زیر ۱۲۰ هزار تومان خواهد رسید، زیرا ما در تامین گوشت قرمز در کشوری هیچ گونه کمبودی نداریم ولی برخی ناهماهنگی ها در زمینه تامین نهاده های دامی قیمت آن را در بازار افزایش داده است.

کد خبر: ۷۶٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha