۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
استراتژی تجارت دیجیتال اتحادیه اروپا؛ تدوین برنامه بلندپروازانه برای آینده
یورونیوز:

استراتژی تجارت دیجیتال اتحادیه اروپا؛ تدوین برنامه بلندپروازانه برای آینده

با پذیرفتن کامل یک برنامه آینده نگرانه و بلند پروازانه تجارت دیجیتال، اتحادیه اروپا شانس بیشتری برای تنظیم جریان های جهانی به سمت همکاری بین المللی و ثبات اقتصادی خواهد داشت.

بازار؛,گروه بین الملل: یورونیوز اخیرا مقاله ای با قلم «ایزابل روسیا» با عنوان «استراتژی تجارت دیجیتال در اتحادیه اروپا» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.
در طول دهه گذشته ، سیاست تجارت پویای اتحادیه اروپا به عنوان یکی از موفق ترین ابزارهای سیاست خارجی اتحادیه ظهور کرده و تجارت دیجیتال قرار است ستون اساسی و مدرن از استراتژی جدید اروپا باشد.

چگونگی به روز رسانی سیاست تجارت دیجیتال اتحادیه اروپا، به ویژه در انتقال داده های بین المللی می تواند تأثیرات بزرگی در سطح جهان داشته باشد - از ظهور قوانین تجارت دیجیتال چند جانبه گرفته تا حریم خصوصی و تلاش برای بازیابی وضیت قبل از بیماری همه گیر کووید ۱۹.

انگیزه جهانی برای تجارت دیجیتال

تجارت دیجیتال بخشی از رشد و نمو اقتصاد جهانی را نشان می دهد. طبق برآوردهای اخیر ، بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی تا سال ۲۰۲۲ دیجیتالی خواهد شد - و این پیش بینی قبل از جذب فناوری دیجیتال در بحران COVID-۱۹ انجام شد.

با وجود این افزایش سریع ، هیچ قانون چند جانبه خاصی برای نظارت بر تجارت دیجیتال وجود ندارد. در نتیجه ، ایجاد اجماع بین المللی در مورد قوانین تجارت دیجیتال و در مورد انتقال داده ها از مرزها در دستور کار بسیاری از دولت ها قرار می گیرد. بیش از ۸۰ عضو سازمان تجارت جهانی- از جمله اتحادیه اروپا - در حال حاضر در حال به روز رسانی قوانین تجارت الکترونیکی در ژنو هستند.

همزمان حمایت از اقتصاد دیجیتال و درخواست برای بومی سازی داده ها در حال افزایش است. برخی دولت ها داده ها را به عنوان یک دارایی داخلی می دانند که باید در خانه بمانند - رویکردی که از مزایای بسیاری که جابجایی داده ها برای مردم و اقتصاد به همراه دارد، غافل می شود -  از جمله امکان نوآوری ، تشویق سرمایه گذاری ، ایجاد شغل و ارتقا بهره وری ، ایمنی و محیط زیست.

با پذیرفتن کامل یک برنامه آینده نگرانه و بلند پروازانه تجارت دیجیتال ، اتحادیه اروپا شانس بیشتری برای تنظیم جریان های جهانی به سمت همکاری بین المللی و ثبات اقتصادی خواهد داشت ، و اتحادیه اروپا را به عنوان یک شریک مدرن تر و جذاب تر برای سرمایه گذاری نیز در خواهد آورد.

علاوه بر این، تغییر ناگهانی به یک اقتصاد از راه دور در پاسخ به بحران COVID-۱۹ تحول دیجیتال را بیشتر تحریک کرده است. کار از راه دور ، خدمات مراقبت های بهداشتی دیجیتال و یادگیری آنلاین، همه به جریان داده های بین المللی متکی هستند و نقشی اساسی در پاسخ به بیماری همه گیر دارند و افزایش سطح دورکاری احتمالاً پس از کاهش فوری وضعیت اضطراری بهداشت عمومی پایدار خواهد بود.

به عنوان بزرگترین بلوک تجاری جهان ، اتحادیه اروپا صدای پیشرو در مرحله چندجانبه است. در کنار شرکای همفکر - از جمله استرالیا، ژاپن، سنگاپور و ایالات متحده - اروپا باید به حمایت از قوانین تجارت دیجیتال مسئولانه و مترقی که می تواند به تحریک اقتصاد جهانی کمک کند، ادامه دهد. اگر این اقدام را انجام ندهند، ضربان طبل محافظه کار بلندتر می شود و بهبودی از COVID-۱۹ را دشوارتر می کند.

پیشبرد سیاست های دیجیتالی آینده نگر ، از جمله مقررات جاه طلبانه تر جریان اطلاعات ، در استراتژی جدید تجارت اروپا ، گام مهمی خواهد بود.


جریان اطلاعات / معمای رازداری اروپا
بررسی فعلی سیاست تجارت اتحادیه اروپا همزمان با تمرکز بیشتر بر نحوه انتقال داده های شخصی از اروپا به سایر نقاط جهان است. به طور سنتی ، اتحادیه اروپا رویکرد حریم خصوصی را برای جریان داده انتخاب کرده است ، اما اکنون این امر در تنظیمات مختلف به چالش کشیده شده است.

اتحادیه اروپا و انگلیس به طور جداگانه در حال بحث در مورد رژیم جدید انتقال اطلاعات هستند. گره ای که اکنون وجود دارد این است که جریان داده ها و حریم خصوصی از یکدیگر جدا نیستند.

در واقع، محافظت از حریم خصوصی قوی برای جلب اعتماد و توانمند سازی اقتصاد جهانی دیجیتال ضروری است. سیاست تجارت می تواند با درج جریان داده های بین مرزی به عنوان سنگ بنای توافق نامه های تجاری و با تشویق سازگاری محافظت از داده ها و رژیم های امنیت سایبری در سطح جهان، اصطکاک قابل درک بین جریان داده های بین المللی و حریم خصوصی را از بین ببرد.


تجارت دیجیتال برای بهبود و رشد اتحادیه اروپا
در حالی که اروپا به سمت دهه دیجیتالی خود حرکت می کند، مشاغل و دولت ها - در اتحادیه اروپا و سراسر جهان - به طور فزاینده ای برای بهبود کارایی و توانایی خود در خدمات رسانی به مشتریان و شهروندان خود ، به داده ها اعتماد می کنند.

ابزارها و خدمات نرم افزاری مجهز به داده، شرکت ها را در تمام بخشهای اقتصاد قادر می سازد تا عملیات روزمره خود را - از جمله تحقیق و توسعه، طراحی محصول، منابع انسانی و مدیریت زنجیره تأمین - بهبود و بهینه سازی کنند. همه گیری COVID-۱۹ این روند را تسریع کرده و اهمیت تجارت الکترونیکی، جریان داده ها و مزایای انتقال دیجیتال را برای اقتصاد و جوامع بیشتر برجسته می کند.

بنابراین تجارت دیجیتال باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه های کمیساریای تجارت اتحادیه اروپا برای بهبود و رشد اقتصادی باشد. در اروپا از هر هفت شغل یک شغل به صادرات بستگی دارد و صنعت تولید ۸۰ درصد صادرات کالا را تشکیل می دهد.

فعال کردن تجارت دیجیتال به اروپا در تلاش برای تقویت صنعت اروپا و پیشبرد استراتژی دیجیتال اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد. از آنجا که اروپا شریک تجاری اصلی بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکاست، بهبود قدرتمند اتحادیه اروپا مستقیماً بر انعطاف پذیری زنجیره های تأمین جهانی تأثیر می گذارد.

کد خبر: ۷۶٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha