۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
 مبادلات مرزی از سیرانبند بانه به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
استاندار کردستان:

مبادلات مرزی از سیرانبند بانه به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

کردستان- استاندار کردستان از افزایش مبادلات مرزی از مرز سیرانبند بانه به یک میلیارد دلار در سال خبرداد و گفت: همه تلاش خود را برای ایجاد و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در این مرز به کار می گیریم.

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن مرادنیا صبح یکشنبه در مرز سیرانبند بانه و در استقبال از سرلشکر چتو صالح معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق میزان مبادلات از مرز سیرانبند بانه را ۲۳۰ میلیون دلار در سال ذکر کرد و اظهار داشت: بی شک با افزایش تعاملات و تکمیل زیرساخت های این مرز امکان افزایش مبادلات مرزی به یک میلیارد دلار در سال وجود دارد.

وی یکی از ظرفیت های تجاری در مرز سیرانبند را قدمت مبادلات مرزی بین بانه و اقلیم کردستان عراق ذکر کرد و افزود: تعاملات فرهنگی و مبادلات مرزی بین طرفین مهمترین عامل در توسعه تجارت در این مرز است.

استاندار کردستان در ارتباط با زیرساخت‌های موجود در مرز سیرانبند بانه یادآور شد: شرایط کنونی و زیرساخت‌های این مرز کامل نیست و باید تلاش کنیم نواقص را مرتفع کنیم.

مرادنیا اظهار داشت: در جلسه امروز قرار است توافقات و تصمیاتی در ارتباط با تردد مسافر از مرز رسمی سیرانبند بانه با جانشین وزیرامور داخله اقلیم کردستان عراق انجام شود.

وی بر توسعه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در سیرانبند بانه تاکید و اضافه کرد: همه توان و تلاش خود را برای ایجاد مکانی شایسته تردد مسافران از این مرز به کار خواهیم گرفت. 

سیرانبند مرز رسمی بین عراق و ایران است
جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق هم در بازدید از مرز سیرانبند بانه اظهار داشت: مرزسیرانبند بانه هم از سوی دولت مرکزی عراق و هم ایران به عنوان یکی از مرزهای رسمی بین دو کشور مصوب و شناخته شده است.

سرلشکر چتو صالح سعید با اشاره به اینکه هدف از این سفر برنامه ریزی در ارتباط با کمبودها و زیرساخت های لازم در مرز سیرانبند بانه ذکر کرد و گفت: امید می رود در این مرز هم شاهد تردد مسافران و گردشگران و افزایش مبادلات مرزی باشیم.

فرماندار شهرستان بانه هم با بیان اینکه یکی از ظرفیت های این شهرستان وجود منطقه ویژه اقتصادی است، گفت: سرمایه گذاران خارجی هم می توانند در منطقه ویژه اقتصادی بانه سرمایه گذاری کنند و شرایط لازم برای این مهم فراهم است.

اسماعیل رستم پور با اشاره به اینکه رویکرد واحدهای مستقر در منطقه ویژه بانه صادرات محور است، افزود: فاز نخست این منطقه به مساحت ۳۵ هکتار آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

کد خبر: ۷۶٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha