۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
۲ میلیون ایرانی بازمانده سهام عدالت هستند
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور:

۲ میلیون ایرانی بازمانده سهام عدالت هستند

ساری- توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور شمار بازمانده های سهام عدالت را در کشور بیش از دو میلیون نفر اعلام کرد و گفت: واگذاری سهام به این افراد در دست بررسی است.

عسکر توکلی در گفتگو با خبرنگار بازار شمار سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت را در استان یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر بیان کرد و گفت:این افراد سهامدار شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در استان هستند.

وی درباره نامنویسی جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: کمیسیون فرهنگی واجتماعی واقتصادی این طرح را در دستور کار دارد و در کمیسیون مصوب شد وباید در صحن علنی مجلس بررسی شود.

وی با عنوان اینکه تفسیر ومعنی جامانده ها شامل افرادی است که دارای برگه سهام بوده ولی هنوز آن راقطعی نکرده اند، گفت: این افراد به دلایلی نظیر اشتباه در شماره ملی و غیره تاکنون در لیست سهام عدالت قرار نگرفته اند.

توکلی با بیان اینکه بیش از دو میلیون جامانده سهام عدالت در کشور وجود دارد، گفت: ثبت نام کلی برای سهام عدالت در دستور کار قرار ندارد و جامانده ها مربوط به کسانی  بوده که ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور یادآور شد: همچنین یک خانواده پنج نفره که چهار نفر دارای برگه سهام هستند و یک عضو فاقد سهام است جزو جامانده های سهام عدالت محسوب می شود.

وی یادآور شد: برای تحت پوشش قرارگرفتن جامانده های سهام عدالت باید دولت دارایی واگذار کند و چگونگی واگذاری این دارایی ها باید توسط مجلس مصوب شود.

توکلی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ شرکت در قالب سهام عدالت واگذار شده است، تصریح کرد: دولت باید از محل تملک دارایی ها نسبت به واگذاری سهام اقدام کند.

کد خبر: ۷۶٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha