۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
دسترسی ۲۰۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه پهن‌ باند اینترنت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی خبر داد:

دسترسی ۲۰۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه پهن‌ باند اینترنت

ارومیه- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر دو هزار و ۶۳ روستای این استان به شبکه پهن‌باند اینترنت دسترسی پیدا کرده‌است.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری ایرنا، قاسم جلیلی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به دو سال گذشته ۱۲ برابر شده‌ که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات است، اظهار داشت: طبق برنامه مقرر بود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند که در حال حاضر این برنامه در آذربایجان‌غربی محقق شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش‌بینی شده که لایه اول آن در حوزه تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدهای وزارت ارتباطات به شمار می‌رود و در نظر داریم تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۰۰ درصد روستاهای این استان از این امکان برخوردار شوند.

جلیلی نژاد با اشاره به ارائه سه خدمت اصلی تلفن ثابت، همراه و اینترنت افزود: هم‌اکنون ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را دارا هستند.

وی اظهار داشت: همچنین تمامی روستاهای بالای پنج خانوار دارای ارتباط بوده و ۹۹.۴ درصد جمعیت استان نیز از خدمات تلفن‌همراه بهره‌مند هستند.

جلیلی نژاد رشد ۹۵ درصدی سایت‌های نسل چهارم /۴ جی/  به عنوان آخرین نسل تکنولوژی اینترنت همراه را گام مهمی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برشمرد و بیان کرد: بهره‌مندی از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات در سایه گسترش این بستر در تمام ابعاد جامعه امکان‌پذیر است.

سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

کد خبر: ۷٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha