۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
داخلی سازی صنایع مسیر توسعه ایران را هموار می کند
وزیر صمت:

داخلی سازی صنایع مسیر توسعه ایران را هموار می کند

قزوین- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روزهای سخت تحریم اظهار داشت: داخلی سازی صنایع مسیر توسعه ایران را هموار می کند و جز با خود باوری نمیتوانیم به توانمندی در داخل دست یابیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر شنبه در حاشیه سفر یکروزه خود به قزوین با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد، وی در این دیدار اظهار داشت:شاید تحریم های ظالمانه ای که طی ۴۰ سال گذشته بر ایران تحمیل شده است شرایط را برای خودباوری و تکیه ایران به توانمندی داخلی فراهم کرده است که امروز می بینیم با وجود همه فشارهای اقتصادی تحریم ها و مشکلات ناشی از کرونا بازهم در مسیر درستی در حال حرکت هستیم.

وی گفت: با وجود همه مشکلات بیان شده و بیش از ۲ هزا رو ۵۰۰ میلیارد دلار خسارت کرونا بر اقتصاد بین المللی ایران در مسیر خود متوقف نشده است و شاخص های اقتصادی و صنعتی ما از عملکردهای مثبت خبر می دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: امروز این که ایران در حوزه صنایع پتروشیمی موفقیت های خوبی به دست آورده است یا رشد در تولیدات لوازم خانگی و حوزه فولاد نشان از این دارد که باور به توان داخلی و تکیه بر دانش بومی می تواند کارساز باشد.

رزم حسینی عنوان کرد: در این مسیر اما نیازمند اتحاد، همدلی و وحدتی جمعی هستیم که خوشبختانه تا به امروز در کشور وجود داشته و در استان قزوین نیز شاهد این روحیه هستیم.

وی گفت: توانمندی دانشمندان و متخصصین این استان در سایه همین وحدت و همدلی شکوفا شده است و افتخار میکنیم که تکنولوژی های برتر در دستان جوانان ما در حال کشف و بروز است.

در زمان شیوع کرونا واحدهای تولیدی جدید در قزوین آغاز به کار کردند
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز در ادامه این دیدار با اشاره به آغاز به کار واحدهای تولیدی و صنعتی جدید در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: قبول داریم که صنایع و واحدهای تولیدی ما روزهای دشواری را پشت سر گذاشتند اما در همین بین ما شاهد بروز و ظهور توانمندی های جدید نیز بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین روزهای دشوار ۳۸ واحد تولیدی جدید با تولید انواع مواد ضدعفونی کننده و دستکش  در استان کارخود را آغاز کردند و تعداد زیادی از واحدهای تولیدی نیز با تولید ماسک در استان شروع به کار کردند.

استاندار قزوین گفت: هماهنگی مدیران مدیران استانی، مسئولین در حمایت از واحدهای تولیدی نیز از رمزهایی بوده است که در این مسیر به موفقیت ما کمک کرده است

جمالی پور تصریح کرد: در شرایط کنونی هیچ رسالتی بجز حمایت از تولید و کمک به اشتغال و رفع بیکاری نداریم.

امید به غیر جز پیشمانی سودی ندارد
آیت الله عبدالکریم عابدینی نیز روز شنبه در دیدار با وزیر صمت اظهار کرد: هر کجا که خواسته ایم توانسته ایم به موفقیت های بزرگی برسبم برای نمونه خواستیم انگلیس و آمریکا جریان سوریه را تغییر ندهند. یمن نابود نشود و عزت و اقتدار اسلام در منطقه دیده شود و با لطف الهی و شجاعت انسانهای بزرگی چون شهید سلیمانی و اراده ملتها  هر جه را خواستیم توانستیم عملی کنیم.

وی افزود: هر جا که درمانده ایم بعلت این بوده که دستمان به سوی اجانب دراز بوده است اما اگر بتوانیم غیرت سلیمانی و عزت انسان مدارانه را در صنعت و تولید هم یاد بگیریم و بکار بندیم کارهای بزرگی ممکن می شود.

عابدینی تصریح کرد: سوریه را از دست داعشی ها و آمریکا نجات دادیم و یمن که زیر پای آمریکا در حال له شدن بود ونیز غزه و لبنان را نجات دادیم که نشان داد قادریم با انسان های بزرگی چون سردار سلیمانی ها به موفقیت برسیم.

وی گفت: قرآن می گوید اموال خود را به سفها  نسپاریم ، خداوند فرموده به ستمگران تکیه نکنید تا اموالتان از بین نرود و ما هم باید یاد بگیریم و امروز خردمند ترین افراد را در مسئولیت ها قرار دهیم.

وی با انتقاد از تعطیلی واحدهای صنعتی در استان اظهارداشت: فروپاشی غیر منتظره برخی کارخانه ها مانند فرنخ، پوشینه بافت و کنتورسازی به نظر می رسد یک تعمد بوده که واحدهای شاخص تعطیل می شوند.

امام جمعه قزوین یادآورشد: باید پرسید چگونه شد این کارخانه های مهم نابود شده و هزاران کارگر بیکار شدند و شاید برخی نقشه کشیدند تا این واحدها تعطیل شود و زمینش را تغییر کاربری دهند و سود بیشتری کنند.

وی گفت:  اگر در مقابل تعطیلی کارخانه ها سکوت کنیم آیندگان ما را نخواهند بخشید.

عابدینی تصریح کرد: یارانه ها که از بیت المال است در سفره مردم دیده نمی شود. نهاده های دامی درست توزیع نمی شود در توزیع مشکل داریم  و این کار آسیب رسان است.

وی گفت: شناسایی توانمندی های بومی و مشارکت مردمی را حدی بگیرید زیرا یک زمان الموت دام و لبنیات کشور را تامین می کرده است اما امروز مصرف کننده شده است.

کد خبر: ۷۶٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha