۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
نخستین خط تولید گیربکس ۶ سرعته کشور در قزوین به بهره برداری رسید
سهم چشم گیر قزوین از صنایع خودرو سازی کشور؛

نخستین خط تولید گیربکس ۶ سرعته کشور در قزوین به بهره برداری رسید

قزوین- نخستین خط تولید گیربکس شش سرعته کشور  با اعتبار ۴۸ میلیارد میلیون تومان در قزوین به بهره برداری رسید.

بازار؛  گروه استانها: ظرفیت صنعتی ویژه استان قزوین جدای از این که جایگاهی به خصوص در بین استانهای صنعتی کشور برای قزوین ایجاد کرده است، در حوزه فناوری های مرتبط با خودرو و خودروسازی نیز توانسته به استان جایگاهی ویژه ببخشد تا جائی که در بین کارخانجات و واحدهای صنعتی استان قزوین حضور تعداد زیادی از قطعه سازان، کارخانجات تولید خودروهای سبک و سنگین و در نهایت تولید گیربکس و قطعات اساسی خودرو به چشم می خورد.

خط تولید گیربکس شش سرعته در قزوین افتتاح شد

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر یکروزه خود به استان قزوین از  خط تولید نخستین گیربکس شش سرعته در کشور که توسط کارشناسان و مهندسین داخلی طراحی و اجرایی شده است، بهره برداری کرد.

این گیربکس ۶ سرعته که نخستین نوع از انواع گیربکس های ۶ دنده ای کشور است به همت کارشناسان شرکت نیرومحرکه کشور در شهرک صنعتی البرز قزوین با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

شرکت نیرومحرکه برای افتتاح این خط تولید ۴۸ میلیارد تومان هزینه کرده است و بر اساس پیش بینی ها سالانه ۵۶۸ هزار عدد انواع قطعات گیربکس جعبه دنده صنعتی در این واحد به تولید می رسد.

همچنین این واحد تولیدی سالانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار عدد از انواع گیربکس های خودرو را تولید و پیش بینی می شود سالانه ۴۰ هزار عدد گیربکس پژو ۳۰۱ را تولید کند که برای بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

خودرو سازان کیفیت و کمیت را در تولید خودروها مد نظر داشته باشند
علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به توانمندی و خودباوری بالای ایران در حوزه تولید دانش و دست یابی به تکنولوژی عنوان کرد: اگرچه در سالهای گذشته تحریم ها مشکلات و سختی های زیادی را برای کشور ایجاد کردند اما مسیر رشد و توسعه مسدود نشد و توانمندی های ایران در حوزه های دانش بنیان افزایش جدی یافت.

وی بیان کرد: شاید همین فشارهای موجود و تحریم ها توانست به ما خودباوری را هدیه کند و امروز می توانیم در حوزه تکنولوژی عملکرد مطلوبی از خود داشته باشیم و با وجود همه مشکلاتی که تحریم ها ایجاد کرد همچنان در مسیر خود با موفقیت ادامه دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز ایران در حوزه تولید خودرو نیازمند دقت نظر خودروسازان است و تاکید ما این است که خودرو سازان کیفیت و کمیت بیشتر را مد نظر قرار دهند.

حسینی بیان کرد: امروز تولید گیربکس های با قابلیت بالا در داخل کشور نشان از توان ما در این حوزه دارد و میتواند نوید دهنده روزهای خوش برای صنعت خودرو سازی در باشد.

سال آینده ۷۸ هزار و ۵۰۰ خودرو ۶ دنده ای در کشور تولید می شود
فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو در مراسم رونمایی از این خط تولید که با حضور رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید، اظهار داشت: خوشحالیم که امروز نخستین خط تولید گیربکس ۶ سرعته در قزوین و با تکیه بر توانمندی متخصصین داخلی به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: از روز آینده هر روز شش دستگاه رانا با این تکنولوژی به بازار عرضه می شود و تا سال آینده ۷۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی شش دنده ای تولید و به بازار روانه می شود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تاکید کرد: ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای طراحی و تولید این گیربکس هزینه شده است و ۲۲۰ هزار نفر ساعت برای ساخت این تکنولوژی هزینه شده است.

مقیمی عنوان کرد: بیش از ۹ ماه زمان برای طراحی و تولید این محصول صرف شده است که ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات کارخانه نیرومحرکه و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این خط تولید هزینه شده است.

وی گفت: از گیربکس شش سرعته در خودروی رانا با سقف شیشه ای استفاده می شود و سالانه ۴۰۰ ست گیربکس شش سرعته در نیرومحرکه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت نیرومحرکه اظهار کرد: نیرومحرکه همچنین ظرفیت تولید ۲ هزار و ۴۰۰ ست گیربکس پنج سرعته را داراست و به زودی ۱۵ هزار ست گیربکس نیز با سفارش شرکت تراکتورسازی تولید می شود.

مقیمی بیان کرد: شرکت نیرومحرکه قزوین امروز ۱۱۰ هزار ست گیربکس برای شرکت سایپا نیز تولید میکند که وجود قطعه سازان برجسته از زیرساخت های همراهی کننده در اجرای این طرح هاست.

۱۵ درصد قطعات خودرو در قزوین تولید می شود
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در مراسم افتتاح خط تولید گیربکس شش سرعته که با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: به لطف وجود سرمایه گذاران و صنعتگران برجسته در استان قزوین امروز شاهد این هستیم که ۳۵ قطعه ساز برجسته در استان قزوین حضور دارد.

وی بیان کرد: از نظر تکمیل زنجیره در حال حاضر ۱۵ درصد قطعات خودرو در قزوین تولید می شود و نیرومحرکه به عنوان یکی از مجموعه های برجسته در این حوزه توانسته افتخاراتی ارزشمند برای قزوین و کشور ایجاد کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی استان قزوین، نزدیکی به پایتخت و مرزها و زیرساخت های صنعتی موجود در استان شرایط ویژه ای را برای رشد واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد کرده است که به فعالیت  ۳ هزار و ۵۵۰ واحد صنعتی فعال در استان منجر گردیده است.

۵۹ واحد تولیدی در قزوین احیاء شد
جمالی پور گفت: یکی از مهم ترین رویکردهای ما در استان قزوین توجه به ظرفیت های راکد مانده در عرصه تولید بوده است که در همین خصوص از تصرف واحدها به وسیله بانک ها جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: با همین رویکرد توانستیم ۵۹ واحد تولیدی را کد را دوباره به چرخه تولید بازگردانیم که در این مسیر از همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز بهره گیری شد.

با همه تاثیرگذاری قطعه سازان قزوینی در روند تولید بسیاری از خودروها و نقش آفرینی این واحدها در افزایش کیفیت خودروهای داخلی تولید شده در کشور امروز قطعه سازان قزوینی با مسائل مختلفی مواجه هستند که عدم وصول مطالبات این واحدها از مهم ترین این مشکلات است.

اکنون که نتایج همه این تلاش ها به یک نوآوری مهم در صنعت خودروسازی در کشور منتهی شده امید است تا مسائل و مشکلات قطعه سازان قزوینی بیش از گذشته مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کد خبر: ۷۶٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha